Course: Theory step 9 term AB credits: 5

Course code
DDVP20TH9AB
Name
Theory step 9 term AB
Study year
2022-2023
ECTS credits
5
Language
Dutch, with parts in English
Coordinator
R. de Haan
Modes of delivery
Assessments

Learning outcomes

Artistiek vermogen:
De student kan onder begeleiding van kunstmatige artistieke processen en producten realiseren.

Pedagogisch-didactisch vermogen:
De student beschikt over een basis aan pedagogische en didactische kennis en vaardigheden.

Interpersoonlijk vermogen:
De student absorbeert informatie, ideeën en oplossingen van docenten en derden uit het vakgebied en kan deze inzetten t.b.v. Samenwerkingsvormen met medestudenten binnen de opleidingscontext.

Omgevingsgericht vermogen:
De student signaleert binnen de gestelde kaders relevante ontwikkelingen in de kunsteducatie en kan onder begeleiding van derden ambities omzetten in concrete acties binnen de opleidingscontext.

Kritisch reflectief en onderzoekend vermogen:
De student komt door onderzoek en reflectie tot inzicht en kennis voor zijn activiteit en kan aan de hand van de door docent aangedragen kaders een mening vormen over materiaal uit het vakgebied.

Content

Theory domain: in this domain, the student is oriented towards educational practice and is introduced to the educational, didactic and methodical aspects of dance art education. In addition, the theoretical background of (performing) art is acquired in this domain. In step 9, this domain is combined with the Theory domain of the Hbo-Bachelor Dance program.

Creative Educational Practice (CEP) Theory
Creative Educational Practice focuses on the subject of dance in basic education. Students conduct research into the position of dance in education, they design teaching materials and develop various interdisciplinary and cross-curricular dance projects.

Dance analysis
This domain part covers the theory and analysis of the ballet, jazz and PTMD technique.

Dance, Art & Culture, and Music History
Places the theory of dance, art & culture and music in (historical) perspective and thus lays the foundation for knowledge about developments in the contemporary

Art education
Designing and developing art education lesson plans in the broadest sense of the word, assimilation of knowledge regarding art viewing, feeling art and teaching art.

Management Organization & Entrepreneurship (MOO)
MOO aims to teach theoretical knowledge and skills about entrepreneurship and project management.

Included in programme(s)

School(s)

  • Lucia Marthas Institute for Performing Arts