Opleiding

Toegekend diploma
Bachelor of Science
Programmaduur
48 maanden
ECTS credits
240
Niveau eindkwalificatie
Bachelor
Vorm
Voltijd
Taal
Nederlands
School
  • Instituut voor Bedrijfskunde
Locaties
  • Groningen

Bedrijfskunde

Programmabeschrijving

The Bachelor degree programme Business Administration consists of a programme of 240 ECTS credits (a first-year programme of 60 ECTS credits and a main phase programme of 180 ECTS credits). The main phase programme is composed of compulsory units (150 ECTS credits) and elective units (30 ECTS credits).
The programme is practice-oriented: work placements (42 ECTS credits) and other practical components form an essential and compulsory part of this programme, as does a graduation project  (18 ECTS credits).
 
The programme equips the student with the competences required of a professional in the field of Business Administration. These are: 
  1. Developing a vision on changes and trends in the external environment and establishing relations, networks and linking structures.
  2. Analysing policy issues and translating them into policy goals and -alternatives and preparing for decision making.
  3. Applying principles of human resources management in line with organisational strategy.
  4. Designing, arranging, controlling and improving business processes.
  5. Analysing financial and legal issues, internal business processes and the organisational environment to strengthen cohesion and interaction of these issues within the organisation.                                                                            
  6. Developing, implementing and evaluating a change process.
  7. Social and communicative competences (interpersonal, organisation). 
  8. Self guiding competences (intrapersonal, professional).
The graduation project is the most important test of the Business Administration programme. For the duration of the graduation project the student fulfils an internship within an approved organisation. During this internship the student performs professional tasks on a junior consultant level and works to advise the organisation on the solution of a specifically assigned organisational problem by researching the issues involved and weighing alternative solutions. 
  
Graduates in Business Administration have the ability to deal with organisational issues from an integrated business perspective with an emphasis on economic, legal and personnel aspects of business management. They have a vision on developments in the business environment and can translate this vision into business solutions. They can organise, manage and change business processes and realise implementation within an organisation. They are generalists who analyse and solve organisational problems from different angles. Specific attention is given to the international environment in which organisations operate, the relevance of sustainability and the importance of innovation within organisations.
 
 

Leeruitkomsten

  1. De bedrijfskundestudent identificeert organisatievraagstukken, analyseert, ontwerpt, implementeert en evalueert bedrijfsprocessen, verbetert en vernieuwt deze processen door oplossingen voor problemen aan te dragen en hanteert bij al deze activiteiten een integrale, ethische en maatschappelijk verantwoorde aanpak.
  2. De bedrijfskundestudent maakt gebruik van gangbare methoden en technieken van praktijkgericht onderzoek, verantwoordt de eigen handelswijze en resultaten op een bedrijfskundig relevante en adequate manier aan de interne en externe stakeholders van de organisatie en relateert deze aan de doelstellingen van de organisatie.
  3. De bedrijfskundestudent identificeert en analyseert (mogelijke) strategische, operationele, juridische en financiële risico’s van een organisatie, ontwerpt en implementeert maatregelen om deze risico’s te beheersen en evalueert deze maatregelen op hun effectiviteit voor de organisatie.
  4. De bedrijfskundestudent identificeert en analyseert  (internationale) ontwikkelingen in de omgeving van een organisatie die van invloed (kunnen) zijn op het functioneren van de organisatie en vertaalt deze naar de organisatie met besef van maatschappelijke verantwoordelijkheid.
  5. De bedrijfskundestudent adviseert vanuit een ondernemende en creatieve houding strategische alternatieven en innovatieve oplossingen voor problemen van organisaties ter verbetering en vernieuwing van hun bedrijfsprocessen.
  6. De bedrijfskundestudent initieert en begeleidt vanuit een integrale en op draagvlak gerichte aanpak veranderingsprocessen binnen organisaties en evalueert ingezette interventies op hun effectiviteit voor de organisatie.
  7. De bedrijfskundestudent organiseert en regisseert de samenwerking tussen mensen in organisaties met oog voor de toegevoegde waarde van mensen in organisaties, houdt daarbij rekening met maatschappelijke, culturele en morele verschillen en overbrugt belangentegenstellingen.
  8. De bedrijfskundestudent neemt initiatief, toont persoonlijk leiderschap en ethisch besef in het professioneel handelen en ontwikkelt en onderhoudt een professioneel netwerk.
  9. De bedrijfskundestudent stuurt de eigen persoonlijke ontwikkeling vanuit een lerende opstelling en een onderzoekende, ondernemende en nieuwsgierige houding en structureert en voert zijn werk uit via de PDCA-cyclus.
  10. De bedrijfskundestudent communiceert effectief in het Nederlands en Engels, zowel schriftelijk als mondeling, met professionals vanuit verschillende disciplines en achtergronden.

Programma

Bedrijfskundecredits