Opleiding

Toegekend diploma
Bachelor of Business Administration
Programmaduur
36 maanden
ECTS credits
180
Niveau eindkwalificatie
Bachelor
Vorm
Voltijd
Taal
Engels
School
  • International Business School
Locaties
  • Groningen

International Business 3 Year

Programmabeschrijving

De bacheloropleiding International Business richt zich op de dynamiek van de internationale economie waarin ondernemingen actief zijn, en op het verrichten van de juiste managementhandelingen binnen deze context. Het accent ligt vooral op de internationale en interculturele dimensie van ondernemen. De studenten krijgen een opleiding die berust op een brede en professionele aanpak.

Leeruitkomsten

Domein          Thema's                           PLO Nr.    Leeruitkomsten
Denk-              Kritisch denken                WT 1          Na een bedachtzame evaluatie weloverwogen
wijzen                                                                         een redelijke conclusie formuleren
                       ---------------------------------------------------------------------------------------------------------------------
                       Innovatie & Creativiteit     WT 2          Systematisch innovatieve ideeën ontwikkelen
                                                                                   in een verandered bedrijfsklimaat
                       ---------------------------------------------------------------------------------------------------------------------
                       Internationaal Bedrijfs-     WT 3          Onderzoek doen naar patronen in mondiale macro-economische
                       leven - Bewustwording                        factoren en belwidsvormen die bepalend zijn voor de
                                                                                   ontwikkeling van de internationale handel en bedrijvigheid.
----------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------
Werkwijzen    Internationaal Bedrijfs-      WW 4         (Zakelijke) berichten in goed Engels helder en overtuigend
                       leven - Communicatie                          overbrengen aan een (on)geïnformeerd publiek.
                                                                -----------------------------------------------------------------------------------
                                                                WW 5          Optioneel: In een sociale context een of twee andere talen
                                                                                    gebruiken om internationale zakelijke contacten beter te 
                                                                                    laten verlopen.
                       ----------------------------------------------------------------------------------------------------------------------
                       Samenwerking                 WW 6         Effectief samenwerken met verschillende soorten stakeholders
                                                                                   in uiteenlopende culturele, organisatorische en politieke
                                                                                   omgevingen om bij te dragen aan het realiseren van het doel
                       ---------------------------------------------------------------------------------------------------------------------
                       Informatiemanage-           WW 7         Uit verschillende gegevensbronnen managementinformatie 
                       ment - digitale                                    samenstellen in een internationale zakelijke omgeving.
                       burger
----------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------
Leven in          Persoonlijke &                  LW 8           Gedachten over je persoonlijke ontwikkeling verwoorden,
deze wereld    Professionele                                      met het oog op persoonlijke groei.
                        Ontwikkeling
                                                                -----------------------------------------------------------------------------------
                                                                LW 9          Adequaat reageren op een onbekende of onverwachte
                                                                                  veranderende bedrijfsomgeving.
                         ---------------------------------------------------------------------------------------------------------------------
                         Ethische & Sociale         LW 10        In een professionele omgeving je eigen standpunt formuleren
                         Verantwoordelijkheid                         over ethische en sociale verantwoordelijkheid.
                         ---------------------------------------------------------------------------------------------------------------------
                         Interculturele                  LW 11        In een zakelijke en sociale context culturele valkuilen
                         Vaardigheden                                    vermijden.
                                                               ------------------------------------------------------------------------------------
                                                                LW 12        Laten zien dat je bereid bent om samen te werken met mensen
                                                                                  uit andere culturen en om te werken in landen met verschillende
                                                                                  culturele achtergronden.
                                                                -----------------------------------------------------------------------------------
                                                                LW 13        In een culturele setting de juiste verbale en niet-verbale
                                                                                  communicatievormen hanteren.
                                                                -----------------------------------------------------------------------------------
                                                                LW 14        Het effect van culturele verschillen op organisatorisch
                                                                                  gedrag en strategisch keuzes beoordelen.
----------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------
Tools voor         Marketing & Sales         TWM 15    Een goed onderbouwd marketingplan ontwikkelen ter 
Management                                                            ondersteuning van waardecreatie bij internationale klanten.
                                                                -----------------------------------------------------------------------------------
                                                                TWM 16    Geëigende verkooptechnieken hanteren ter ondersteuning 
                                                                                  van duurzame klantenrelaties.
                          ---------------------------------------------------------------------------------------------------------------------
                          Financiën &                   TWM 17     Ontwikkelingen uit het digitale landschap opnemen 
                          Boekhouding                                     in een marketingstrategie.
                                                                -----------------------------------------------------------------------------------
                                                                TWM 18     De financiële prestaties van de organisatie evalueren
                                                                                   vanuit het perspectief van verschillende 
                                                                                   stakeholders.
                                                                ----------------------------------------------------------------------------------
                                                                TWM 19     Adviseren wat de financieringsmogelijkheden zijn in
                                                                                   een dynamische internationale omgeving.
                          ---------------------------------------------------------------------------------------------------------------------
                         Operationeel beheer      TWM 20     De operationele processen binnen en tussen 
                         & ketenmanagement                           organisaties evalueren.
                                                                -----------------------------------------------------------------------------------
                                                                TWM 21     De operationel processen binnen en tussen 
                                                                                   organisaties managen.
                       ---------------------------------------------------------------------------------------------------------------------
                       Organisatie &                   TWM 22     De strategisch cyclus van een deel of delen van de
                       mensen                                               organisatie (proces en inhoud) opstellen. 
                                                                -----------------------------------------------------------------------------------
                                                                TWM 23     De impact van verandering op de organisatie
                                                                                   beoordelen.
                       ---------------------------------------------------------------------------------------------------------------------
                       Bedrijfsonderzoek            TWM 24     Een complex bedrijfsprobleem analyseren in een inter-
                                                                                  nationale zakelijke setting, gebruikmakend van een
                                                                                  adequate onderzoeksopzet, en een op bewijs gebaseerde,
                                                                                  haalbare oplossing formuleren.
----------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------

Programma

International Business 3 Yearcredits

Graduation Year 60

  • Graduation Minor 30

    één van de onderstaande onderdelen
    • Graduation Minor Finance and Accounting 30

      vrije keuzeruimte
    • Graduation Minor International Management 30

      vrije keuzeruimte
    • Graduation Minor International Marketing 30

      vrije keuzeruimte
    • Graduation Minor Int. Strategy & Business Development 30

      vrije keuzeruimte