International Business 4 Year
Programmabeschrijving
De bacheloropleiding International Business richt zich op de dynamiek van de internationale economie waarin ondernemingen actief zijn, en op het verrichten van de juiste managementhandelingen binnen deze context. Het accent ligt vooral op de internationale en interculturele dimensie van ondernemen. De studenten krijgen een opleiding die berust op een brede en professionele aanpak.
Leeruitkomsten
Domein Thema's PLO Nr. Leeruitkomsten
Denk- Kritisch denken WT 1 Na een bedachtzame evaluatie weloverwogen
wijzen een redelijke conclusie formuleren
---------------------------------------------------------------------------------------------------------------------
Innovatie & Creativiteit WT 2 Systematisch innovatieve ideeën ontwikkelen
in een verandered bedrijfsklimaat
---------------------------------------------------------------------------------------------------------------------
Internationaal Bedrijfs- WT 3 Onderzoek doen naar patronen in mondiale macro-economische
leven - Bewustwording factoren en belwidsvormen die bepalend zijn voor de
ontwikkeling van de internationale handel en bedrijvigheid.
----------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------
Werkwijzen Internationaal Bedrijfs- WW 4 (Zakelijke) berichten in goed Engels helder en overtuigend
leven - Communicatie overbrengen aan een (on)geïnformeerd publiek.
-----------------------------------------------------------------------------------
WW 5 Optioneel: In een sociale context een of twee andere talen
gebruiken om internationale zakelijke contacten beter te
laten verlopen.
----------------------------------------------------------------------------------------------------------------------
Samenwerking WW 6 Effectief samenwerken met verschillende soorten stakeholders
in uiteenlopende culturele, organisatorische en politieke
omgevingen om bij te dragen aan het realiseren van het doel
---------------------------------------------------------------------------------------------------------------------
Informatiemanage- WW 7 Uit verschillende gegevensbronnen managementinformatie
ment - digitale samenstellen in een internationale zakelijke omgeving.
burger
----------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------
Leven in Persoonlijke & LW 8 Gedachten over je persoonlijke ontwikkeling verwoorden,
deze wereld Professionele met het oog op persoonlijke groei.
Ontwikkeling
-----------------------------------------------------------------------------------
LW 9 Adequaat reageren op een onbekende of onverwachte
veranderende bedrijfsomgeving.
---------------------------------------------------------------------------------------------------------------------
Ethische & Sociale LW 10 In een professionele omgeving je eigen standpunt formuleren
Verantwoordelijkheid over ethische en sociale verantwoordelijkheid.
---------------------------------------------------------------------------------------------------------------------
Interculturele LW 11 In een zakelijke en sociale context culturele valkuilen
Vaardigheden vermijden.
------------------------------------------------------------------------------------
LW 12 Laten zien dat je bereid bent om samen te werken met mensen
uit andere culturen en om te werken in landen met verschillende
culturele achtergronden.
-----------------------------------------------------------------------------------
LW 13 In een culturele setting de juiste verbale en niet-verbale
communicatievormen hanteren.
-----------------------------------------------------------------------------------
LW 14 Het effect van culturele verschillen op organisatorisch
gedrag en strategisch keuzes beoordelen.
----------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------
Tools voor Marketing & Sales TWM 15 Een goed onderbouwd marketingplan ontwikkelen ter
Management ondersteuning van waardecreatie bij internationale klanten.
-----------------------------------------------------------------------------------
TWM 16 Geëigende verkooptechnieken hanteren ter ondersteuning
van duurzame klantenrelaties.
---------------------------------------------------------------------------------------------------------------------
Financiën & TWM 17 Ontwikkelingen uit het digitale landschap opnemen
Boekhouding in een marketingstrategie.
-----------------------------------------------------------------------------------
TWM 18 De financiële prestaties van de organisatie evalueren
vanuit het perspectief van verschillende
stakeholders.
----------------------------------------------------------------------------------
TWM 19 Adviseren wat de financieringsmogelijkheden zijn in
een dynamische internationale omgeving.
---------------------------------------------------------------------------------------------------------------------
Operationeel beheer TWM 20 De operationele processen binnen en tussen
& ketenmanagement organisaties evalueren.
-----------------------------------------------------------------------------------
TWM 21 De operationel processen binnen en tussen
organisaties managen.
---------------------------------------------------------------------------------------------------------------------
Organisatie & TWM 22 De strategisch cyclus van een deel of delen van de
mensen organisatie (proces en inhoud) opstellen.
-----------------------------------------------------------------------------------
TWM 23 De impact van verandering op de organisatie
beoordelen.
---------------------------------------------------------------------------------------------------------------------
Bedrijfsonderzoek TWM 24 Een complex bedrijfsprobleem analyseren in een inter-
nationale zakelijke setting, gebruikmakend van een
adequate onderzoeksopzet, en een op bewijs gebaseerde,
haalbare oplossing formuleren.
----------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------
International Business 4 Yearcredits
Year 1
60
-
-
-
-
-
Language: Year 1
10
één van de onderstaande onderdelen
Year 2
60
-
-
-
-
-
Language: Year 2
8
één van de onderstaande onderdelen
Graduation Year
60
-
Graduation Minor
30
één van de onderstaande onderdelen
-
Graduation Minor Int. Finance and Accounting
30
vrije keuzeruimte
-
Graduation Minor International Management
30
vrije keuzeruimte
-
Graduation Minor International Marketing
30
vrije keuzeruimte
-
Graduation Minor Int. Strategy & Business Dev.
30
vrije keuzeruimte
-