BE02 – Vormgeven
- De student is in staat zijn/haar kennis van de fundamentele aspecten van planning en compositie/ordening en opbouw (zowel twee- als driedimensionaal) op een weloverwogen manier toe te passen voor ruimtelijk onderzoek door ontwerp.
- De student is in staat de ontwerpmentaliteit breder toe te passen, als een strategie die is ontworpen om de problemen die inherent zijn in de bebouwde omgeving op te lossen.
- De student is in staat op een methodische en goed onderbouwde manier een integraal architectonisch ontwerp voor een gebouw te creëren en verder ontwikkelen in een bekende/vertrouwde en complexe reallife/levensechte situatie/context.
BE03 - Specificeren
- De student is in staat architectonische presentatietechnieken op een methodische en goed onderbouwde manier te verkennen als onderdeel van zijn/haar visuele onderzoek.
- De student is in staat de resultaten van de precedentanalyse te beoordelen en categoriseren, en die resultaten te generaliseren naar een aanvraag die is gebaseerd op gestandaardiseerde systemen en oplossingen.
BE07 - Onderzoek uitvoeren
- Op basis van zijn/haar eerdere studie is de student in staat om weloverwogen gebruik te maken van zijn/haar kennis van de basisbegrippen object en ruimte, vorm en tegenvorm, structuur, plasticiteit en engagement.
- De student is in staat om in een persoonlijk projectplan onderzoeksvragen te formuleren met betrekking tot de bebouwde-omgevingsaspecten van een ruimtelijke-ontwikkelingsvraagstuk.
- De student is in staat om kennis die is opgedaan via de literatuur en diverse media te gebruiken om een onderzoeksvraag te beantwoorden, waarbij hij/zij rekening houdt met zijn/haar eigen interesses/aandachtsgebieden/voorkeuren.
BE08 – Communiceren en samenwerken
- De student is in staat architectonische presentatietechnieken toe te passen door de resultaten van zijn/haar visuele onderzoek te presenteren.
- De student is in staat de materiaalkeuze voor de geanalyseerde precedenten te rechtvaardigen en kan deze bovendien met behulp van schetsen, tekeningen, tekst, foto's en diagrammen toepassen in zijn/haar eigen ontwerp.
- De student is in staat de vereiste kennis, vaardigheden en competenties die hij/zij heeft opgedaan in andere studiegebieden mee te nemen in de overwegingen en deze toe te passen tijdens het werken in een team.
- De student is in staat in woord en beeld te reflecteren op zijn/haar eigen positie ten opzichte van de vakgebieden in zijn/haar studierichting, en op zijn/haar prestaties met betrekking tot de kennismodules.
- De student is in staat de resultaten van zijn/haar onderzoek en het ontwerpproces in woord en beeld te presenteren door de relevante informatie op gedetailleerde schaal en gedetailleerd niveau te over te brengen.