Opleiding

Toegekend diploma
Master of Business Administration
Programmaduur
18 maanden
ECTS credits
90
Niveau eindkwalificatie
Master
Vorm
Voltijd
Taal
Engels
School
  • International Business School
Locaties
  • Groningen

Master in International Business and Management

Programmabeschrijving

De student die de masteropleiding International Business and Management succesvol heeft voltooit, heeft breed inzicht in het internationaal en Europees zakenwezen, strategisch management, boekhouding, operationeel beheer, marketing, personeelsbeheer en het managen van mensen en organisaties in de praktijk. Hij/zij is ook in staat de kennis vanuit de verschillende functionele managementdisciplines te integreren en complexe bedrijfskundige problemen te analyseren om vervolgens oplossingen aan te reiken die gericht zijn op de complexe aard van de problematiek.

Leeruitkomsten

De masteropleiding International Business and Management bestaat uit 90 ECTS. Aan alle onderdelen moet verplicht worden deelgenomen. Het studieprogramma is samengesteld uit modules business and management die worden ondersteund door op feitelijke gegevens gebaseerde onderzoeksbenaderingen (60 ETS), en een op toegepast onderzoek berustende masterscriptie (30 ECTS).
Met de analytische en adviesvaardigheden op het gebied van dynamische zakelijke ontwikkelingen die de afgestudeerde tijdens de opleiding heeft opgedaan, is hij/zij in staat kansen op internationale markten te herkennen en te onderzoeken. Om als professional te kunnen functioneren in de internationale bedrijfs- en managementwereld, moet aan de volgende studie-eisen worden voldaan:

1.           Bezit kritisch inzicht in zakelijke en economische uitdagingen die momenteel heersen, en beoordeelt nieuwe inzichten die een toonaangevende rol spelen op het gebied van internationaal ondernemen, ondernemerschap, en onderzoek en praktijk in het management.
2.           Maakt op systematische en creatieve wijze gebruik van theorieën, vaardigheden, onderzoeken en onderzoekstechnieken om kennis over internationaal ondernemen en management te vergaren en te interpreteren.
3.           Is in staat om in een situatie waarin het ontbreekt aan volledige gegevens en waarin de omstandigheden onzeker en onvoorspelbaar zijn, met gedegen oordelen te komen over complexe problematiek op internationaal zakelijk niveau en tevens rekening te houden met institutionele kaders en cognitieve bias.
4.           Beoordeelt op kritische wijze vraagstukken in het bedrijfsmanagement en geeft daarin kritisch advies op strategisch, tactisch en/of operationeel niveau bij organisaties die internationaal actief zijn.
5.           Toont zich proactief en creatief in de aanpak en doeltreffende oplossing van zakelijke problemen.
6.           Evalueert en bezint zich kritisch op sociale en ethische verantwoordelijkheden van internationaal opererende bedrijven.
7.           Communiceert professioneel en effectief met stakeholders in multidisciplinaire en multiculturele settings binnen een internationale bedrijfsomgeving.
8.           Reflecteert op, zet zich in voor en verbetert de persoonlijke en teamontwikkeling en hanteert daarbij steeds een kritische blik. Leert van persoonlijke en professionele prestaties binnen een afwisselende en dynamische omgeving.