Analyseren
- De student brengt op methodisch verantwoorde wijze en met behulp van relevante theoretische inzichten de feiten van een actueel (sociaal)juridisch praktijkvraagstuk in kaart. Hij maakt daarbij een ordening op sociaal/juridische relevantie en formuleert van daaruit de (sociaal)juridische rechtsvragen.
- De student voert op methodisch en theoretisch verantwoorde wijze een onderzoek uit om te komen tot een beroepsproduct dat bijdraagt aan een oplossing voor een actueel (sociaal)juridisch praktijkvraagstuk.
- De student verantwoordt hoe hij is gekomen tot het ontworpen beroepsproduct als bijdrage aan een oplossing voor een actueel (sociaal)juridisch praktijkvraagstuk. Daarbij bespreekt hij de kwaliteiten en beperkingen van zowel het beroepsproduct als het onderliggende praktijk gericht (sociaal)juridisch onderzoek en geeft inzicht in de implicaties van het beroepsproduct voor de praktijk van de opdrachtgever.
Adviseren
- De student ontwerpt vanuit zijn (sociaal)juridische expertise een met de cliënt/opdrachtgever meermaals afgestemd beroepsproduct dat bijdraagt aan de oplossing voor een (sociaal)juridisch praktijkprobleem en creëert daarmee waarde voor de dagelijkse praktijk van de cliënt en/of opdrachtgever.
- De student communiceert conclusies, kennis, motieven en overwegingen op passende wijze aan de cliënt en/of opdrachtgever.
Belangen behartigen
- De student analyseert tegenstrijdige belangen op meerdere niveaus.
- De student beoordeelt welke rol hij kan aannemen om de belangen van de cliënt of organisatie zo goed mogelijk te behartigen, rekening houdend met effectiviteit en ethische aspecten.
- De student past de gekozen rol toe en verantwoordt de gekozen handelswijze.
- De student kiest welke rol hij aanneemt in het adviestraject om de belangen van de cliënt of organisatie zo goed mogelijk te behartigen, rekening houdend met effectiviteit en ethische aspecten.
Beslissen
- De student stelt zelfstandig de rechtspositie vast en benoemt de rechtsgevolgen in een complexe praktijksituatie.
- De student neemt een besluit op basis van afweging van belangen van meerdere partijen en andere betrokkenen.
- De student verantwoordt hoe hij het besluit heeft genomen en hoe de belangen zijn gewogen.
Organiseren
- De student houdt rekening met verschillende belangen binnen een organisatie en met de belangen van de omgeving waarin een organisatie opereert en incorporeert die in zijn handelswijze.
- De student werkt samen met professionals van andere disciplines.
- De student stelt een juridisch projectdossier samen.
- De student werkt adequaat binnen de digitale systemen van de organisatie.
- De student plant en bewaakt termijnen en onderneemt acties die daaruit voortvloeien.
- De student past de wet- en regelgeving rondom projectdossiers correct toe.
- De student verantwoordt de toegankelijkheid, juistheid, volledigheid en overdraagbaarheid.
Innoveren
- De student anticipeert op veranderingen in wet- en regelgeving.
- De student betrekt relevante politieke en maatschappelijke ontwikkelingen hierbij.
- De student maakt de gevolgen inzichtelijk voor de eigen organisatie.
- De student levert een bijdrage die een waardevolle toevoeging is aan de praktijk vanuit een onderzoekende en ondernemende houding, hiermee profileert de student zich in de organisatie.
Professioneel ontwikkelen
- De student ontwikkelt zijn professionele identiteit door methodische reflectie op de eigen rol als (sociaal-)juridisch professional en op eigen kennis, kunde en kwaliteiten in relatie tot zijn toekomstige beroep. Hij is zich bewust van wat er gezien zijn rol en toekomstig beroep van hem wordt gevraagd en dus van zijn kwaliteiten en ontwikkelpunten. Hierover legt hij mondeling en schriftelijk verantwoording af.
- De student ontwikkelt zijn professionele identiteit door visie te tonen op de eigen rol als startbekwaam (sociaal) juridisch professional binnen de context van de eigen functie, de eigen (afstudeer)organisatie, het eigen (afstudeer)team en de maatschappij. Hierover legt hij mondeling en schriftelijk verantwoording af.
- De student ontwikkelt zijn professionele identiteit door zich te positioneren en profileren als verantwoord handelend (sociaal-)juridisch professional m.b.t. de kwaliteit van het eigen werk en m.b.t. de eigen (afstudeer)organisatie, het eigen (afstudeer)team en de maatschappij.
- De student ontwikkelt zijn professionele identiteit door zich te positioneren en profileren als zelfsturend, (multidisciplinair) samenwerkend en ondernemend (sociaal-)juridisch vakman binnen de eigen (afstudeer)organisatie en het eigen (afstudeer)team.