Opleiding

Toegekend diploma
Associate degree in Online Contentcreator
Programmaduur
24 maanden
ECTS credits
120
Niveau eindkwalificatie
Associate degree
Vorm
Voltijd
Taal
Nederlands
School
  • Instituut voor Communicatie, Media & IT
Locaties
  • Groningen

Online Contentcreator

Programmabeschrijving

Sociale media groeien voortdurend! Platforms zoals Instagram, TikTok en LinkedIn creëren een enorme vraag naar unieke content. In de opleiding Online Contentcreator leert de student precies hoe je deze content maakt en jezelf onderscheidt in de digitale wereld. Je krijgt ook de kans om te werken met de nieuwste technologieën, zoals AI. Vanaf dag één werkt de student samen met bedrijven uit de regio en bouwt de student een sterk portfolio op met opdrachten uit de praktijk.
Na het afronden van deze opleiding kan de student doorstromen naar de volgende verwante bacheloropleidingen Communicatie, Communication & Multimedia Design of Commerciële Economie en deze vervolgens afronden binnen 2 jaar. Ook kan de student kiezen voor een andere hbo-opleiding.

Bedrijven zoeken voortdurend creatieve professionals die helpen hun zichtbaarheid te vergroten en hun merk te versterken. Na het afronden van de opleiding Online Contentcreator kan de student onder andere aan de slag als:
- Social Media Manager
- Content Creator
- Video Editor
- Influencer
- Marketer
 

Leeruitkomsten

Competentie 1: Analyse en doelgroep
De student begrijpt het contentvraagstuk en brengt de organisatie, de doelgroep en relevante ontwikkelingen in de markt in kaart. De student maakt hierbij gebruik van aangereikte modellen, theorieën en technieken en zorgt voor betrouwbare informatie. Deze informatie vertaalt de student naar passende ontwerpcriteria voor verwerking in beroepsmatige context.

Competentie 2: Planning en Organisatie
De student creëert een realistische en overzichtelijke planning voor de implementatie van een contentproduct, evenement of activiteit. Hiervoor gebruikt de student relevante theorie en tools en verzamelt de student relevante informatie over de doelgroep, meetbare doelstellingen, benodigd budget en benodigde tijd Op basis hiervan plant, coördineert en beheert de student alle activiteiten en stappen die nodig zijn voor de uitvoering. Hierbij houdt de student rekening met het definiëren van taken, het toewijzen van verantwoordelijkheden, het vaststellen van deadlines en zorgt de student voor een efficiënte samenwerking met alle betrokkenen.

Competentie 3: Creatie en publicatie
De student heeft kennis van de relevante creatie, design en grafische theorieën, tools, verworven ontwerpcriteria en mediakanalen. De student past deze kennis toe bij het ontwikkelen van concepten die aansluiten op de wensen en behoeften van de organisatie en de doelgroep. Je werkt de concepten, aan de hand van relevante kennis, uit in content.

Competentie 4: Evaluatie en Optimalisatie
De student test zowel concepten als content aan de hand van relevante theorieën en tools. De student analyseert de verzamelde informatie en vertaalt deze informatie naar relevante inzichten. Aan de hand van de inzichten optimaliseert de student het concept en/of de content.

Competentie 5: Persoonlijke en Professionele ontwikkeling.
De student ontwikkelt een professionele identiteit door bewust te zijn van eigen kennis, vaardigheden, kwaliteiten en ontwikkelpunten, en door actief feedback te gebruiken voor persoonlijke groei. De student ziet kansen, toont initiatief, bent besluitvaardig en deelt creatieve ideeën. De student laat deze eigenschappen zien in de communicatie met medestudenten, docenten en binnen een organisatie. De student is flexibel in veranderende omgevingen, werkt effectief samen, luistert naar verschillende standpunten en communiceert doelgericht.

Programma

Online Contentcreatorcredits

Jaar 1 Online Contentcreator 60