Vak: Deskundigheidsbevordering credits: 10
- Vakcode
- HVMB17DBVM4
- Naam
- Deskundigheidsbevordering
- Studiejaar
- 2019-2020
- ECTS credits
- 10
- Taal
- Nederlands
- Coördinator
- H. Vonk
- Werkvormen
-
- Action learning
- Projectonderwijs
- Toetsen
-
- Scholing - Verslag
Leeruitkomsten
De student stelt op basis van een methodische analyse de behoefte aan deskundigheidsbevordering in
de eigen praktijksituatie vast.
de eigen praktijksituatie vast.
- Toepassen van systematische analyse om de behoefte aan deskundigheidsbevordering te inventariseren.
- Kennis van analysemethode van deskundigheidsbevordering
- Analyseren van behoefte aan deskundigheidsbevordering van het team.
- Kennis van didactische principes
- Inhoudelijke (vak)kennis over de inhoud van de deskundigheidsbevordering
- Met behulp van didactische analyse een deskundigheidsbevordering ontwerpen
- Deskundigheidsbevordering uitvoeren en evalueren
- Kennis en vaardigheid ten aanzien van coaching
- Kritisch reflecteren op het eigen handelen.
Inhoud
De tweede leertaak staat in het teken van deskundigheidsbevordering. Naar aanleiding van een probleem wat je signaleert op de werkplek ga je aan de slag. Allereerst wordt er een juiste analyse gemaakt van dit probleem; wat ligt er ten grondslag aan dit probleem en welke verpleegkundige competentie / welke deskundigheid is nodig om het probleem op te lossen. Het antwoord op deze vraag vormt de inhoud van de scholing die je gaat geven op je werkplek.
Opgenomen in opleiding(en)
School(s)
- Academie voor Verpleegkunde