Vak: Strategic Change Plan credits: 16

Vakcode
IFVB18SDSSVP
Naam
Strategic Change Plan
Studiejaar
2019-2020
ECTS credits
16
Taal
Nederlands
Coördinator
CONVERSIE
Werkvormen
  • Werkcollege
Toetsen
  • Strategic Change Plan-advisory report - Opdracht
  • Strategic Change Plan-final pres. & def. - Mondeling

Leeruitkomsten

Hoofd leeruitkomsten SDS
 
Stelt een strategisch veranderplan op, gebaseerd op onderzoek, met daarin beschreven de kloof (gaps) tussen de huidige en gewenste situatie van de facilitaire (ook huisvestings-) processen en de strategie van een organisatie en adviseert daarbij over passende veranderingen naar effectieve en efficiënte facilitaire en huisvestingsprocessen/ - concepten (o.a. gericht op energie, duurzaamheid en gastvrijheid)  en de implementatie daarvan.
 
verdedigt, verantwoordt en waardeert in een presentatie het gemaakte strategisch veranderplan en reflecteert op de aanpak, het proces, persoonlijk functioneren, beroepsmatig handelen en dilemma's
 
De student (competentie 2):
•ontwikkelt een visie op veranderingen en trends in de externe omgeving en ontwikkelen van relaties, netwerken en ketens.
•voert een strategische marktanalyse uit om kansen en bedreigingen in de markt (nationaal én internationaal) te identificeren.
•vertaalt de voordelen en de risico’s van (mogelijke) multidisciplinaire samenwerkingsverbanden met andere organisaties (Make, Buy, Ally) in strategische keuzes voor de organisatie.
De student (competentie 4):
•past human resource management toe in het licht van de strategie van de organisatie.
•geeft, theoretisch onderbouwd, aanbevelingen over de leiderschapsstijl die past bij het veranderingsproces en de veranderende organisatie in een interculturele context.
•ontwikkelt, rekening houdend met de individuele capaciteiten van medewerkers binnen de multiculturele context van de organisatie, een HR-strategie.
•kiest voor de juiste HR instrumenten (o.a. ontwikkeling, beloning, gesprekscyclus) om zo de prestatie en motivatie en overeengekomen diensten van de medewerkers te verbeteren.
De student (competentie 5):
•beheerst en verbetert bedrijfs- en organisatieprocessen.
•vergelijkt de organisatieprocessen gerelateerd aan het facility management en de strategie van een organisatie ten einde de effectiviteit en efficiëntie van het primaire proces van de inzet van mensen en middelen te kunnen beoordelen en de gewenste multidisciplinaire strategie te bepalen. Je bereikt dit door het verzamelen en analyseren van informatie en het bepalen van de strategie.
De student (competentie 7):
•ontwikkelt en doet voorstellen voor de evaluatie van een veranderingsproces.
 

Inhoud

Geen tekst beschikbaar

School(s)

  • Instituut voor Facility Management