Vak: Project Procesmanagement and information credits: 5

Vakcode
IFVP18PAAPRI
Naam
Project Procesmanagement and information
Studiejaar
2019-2020
ECTS credits
5
Taal
Nederlands
Coördinator
J. Krips
Werkvormen
  • Werkcollege
Toetsen
  • Project Procesmanagemen and information - Opdracht

Leeruitkomsten

Hoofdleeruitkomst
 
De student analyseert en (her)ontwerpt op basis van verschillende technieken een eenvoudig facilitair serviceproces van een organisatie, geeft aan hoe het proces ondersteund wordt door ICT en adviseert over verbetering van dit proces t.b.v. de klantbeleving.
 
De student:
•adviseert over de structuur van een Facilitaire organisatie en de inrichting van facilitaire processen daarbinnen (gebruik makend van ISO 41000 normering)
•beschrijft de huidige en gewenste situatie op basis van klanteisen en -wensen, waarbij procestheorieen en stroomschema’s worden gebruikt
•bepaalt welke informatie nodig is voor operationele en managementprocessen
•geeft beargumenteerd weer  hoe processen door middel van ICT-middelen effectiever en efficiënter kunnen worden uitgevoerd.
•Beschrijft de implementatie van een procesverandering incl. gebruik van ICT software voor de interne klanten en medewerkers.
 
 

Inhoud

The project “Process and Information Management” focuses on the organization of facility processes. After an assignment in your network, you will work as a consultant for a case organization. The most important question here is: "How do you implement at a good Front Office-Back Office structure (FOBO)". You work towards a FOBO structure in which standard calls can be handled automatically. Thinking in processes, working out facility services in detail and knowing the role ICT plays are important skills in this regard. In the project assignment you find out the causes, come up with solutions and carry out analyzes of problems in a fictitious organization environment.

School(s)

  • Instituut voor Facility Management