Vak: Onderzoeksstrategieën en - methoden 2 credits: 3
- Vakcode
- ITVB18OND2
- Naam
- Onderzoeksstrategieën en - methoden 2
- Studiejaar
- 2019-2020
- ECTS credits
- 3
- Taal
- Nederlands
- Coördinator
- G.J. Vegter
- Werkvormen
-
- Hoorcollege
- Werkcollege
- Toetsen
-
- OSM 2 - Overige toetsing
- Practicum - Overige toetsing
Leeruitkomsten
Na afloop van de cursus is de student in staat:
- een survey op basis van een gegeven onderzoeksvraag op te zetten en uit te voeren;
- een experiment op basis van een gegeven onderzoeksvraag op te zetten en uit te voeren;
- een single-case mechanisme-experiment op basis van een gegeven onderzoeksvraag op te zetten en uit te voeren;
- de methodologische grondigheid (rigour) en praktische relevantie (relevance) van onderzoek te beoordelen;
- een onderzoeksrapport te schrijven waarmee een beroepsproduct wordt onderbouwd.
Inhoud
In deze cursus leert de student surveys, experimenten en single-case mechanisme-experimenten waarmee in de cursus OSM 1 kennis is gemaakt, op te zetten en uit te voeren. Het doen van onderzoek op het gebied van ICT wordt steeds belangrijker om beroepsproducten te onderbouwen en daarmee te komen tot zogenaamde evidence-based practice.
Opgenomen in opleiding(en)
School(s)
- Instituut voor Communicatie, Media & IT