Vak: Object Georiënteerd Programmeren-3 & Design Patterns credits: 4
- Vakcode
- ITVB18SE2
- Naam
- Object Georiënteerd Programmeren-3 & Design Patterns
- Studiejaar
- 2019-2020
- ECTS credits
- 4
- Taal
- Nederlands
- Coördinator
- B.L. Heijne
- Werkvormen
-
- Hoorcollege
- Werkcollege
- Toetsen
-
- OOP-3 & Design Patterns - Computer, organisatie tentamenbureau
- Practicum - Overige toetsing
Leeruitkomsten
De student kan:
- De belangrijkste Design Patterns herkennen en toepassen in applicaties;
- Java faciliteiten zoals file i/o, serialisatie met JSON/XML, assertions, exception handling en generics toepassen;
- In Java gevorderde technieken toepassen zoals multi-threading, database programmeren en netwerk programmeren;
- Een eenvoudige GUI applicatie maken met de JavaFX toolkit.
Inhoud
OOP-3 is een vervolg op de cursussen OOP-1 en OOP2. De student verdiept zijn kennis van het OO-programmeren met Java. Het hoofdonderwerp hierbij is (OO) design patterns. Naast design patterns komen de volgende onderwerpen aan bod:
- multi-threading
- Java FX en event-driven programming
- Java generics
- handling exceptions & assertions
- file i/o
- networking
- serialisation with JSON
- database programming
- profiling
Opgenomen in opleiding(en)
School(s)
- Instituut voor Communicatie, Media & IT