Vak: Objectgeoriënteerd Programmeren 2 credits: 3
- Vakcode
- ITVP18DAB6
- Naam
- Objectgeoriënteerd Programmeren 2
- Studiejaar
- 2019-2020
- ECTS credits
- 3
- Taal
- Nederlands
- Coördinator
- J.F. van der Lee
- Werkvormen
-
- Hoorcollege
- Practicum / Training
- Werkcollege
- Toetsen
-
- Objectgeoriënteerd Programmeren 2 - Schriftelijk, organisatie tentamenbureau
- Practicum - Overige toetsing
Leeruitkomsten
- De student begrijpt klassen, objecten en variabelen.
- De student begrijpt besturingsstructuren, de standaardbibliotheek, het verzamelkader en de iterator.
- De student begrijpt UML-technieken.
- De student begrijpt overerving, inclusief polymorfisme van variabelen, instanceof en (up) casting.
- De student identificeert code kwaliteits- en programmeerstandaarden.
- De student kan werken met klassen, objecten en variabelen.
- De student kan werken met controlestructuren, de standaardbibliotheek, het verzamelkader en de iterator.
- De student past UML-technieken toe.
- De student past overerving toe, inclusief polymorfisme van variabelen, instanceof en (up) casting.
- De student past foutafhandeling door middel van exceptions toe.
Inhoud
Deze cursus gaat verder waar zijn OOP1 ophield.
Er wordt dieper ingegaan op OOP-concepten, waaronder overerving, abstractie en polymorfisme.
Daarnaast wordt aandacht besteed aan grafische gebruikersinterfaces en foutafhandeling (exceptions). Tot slot worden het gebruik van een IDE en MVC behandeld.
Er wordt dieper ingegaan op OOP-concepten, waaronder overerving, abstractie en polymorfisme.
Daarnaast wordt aandacht besteed aan grafische gebruikersinterfaces en foutafhandeling (exceptions). Tot slot worden het gebruik van een IDE en MVC behandeld.
Opgenomen in opleiding(en)
School(s)
- Instituut voor Communicatie, Media & IT