Vak: Project Design & Build credits: 4
- Vakcode
- ITVP19DAB1B
- Naam
- Project Design & Build
- Studiejaar
- 2019-2020
- ECTS credits
- 4
- Taal
- Nederlands
- Coördinator
- J.F. van der Lee
- Werkvormen
-
- Opdracht
- Practicum / Training
- Projectonderwijs
- Toetsen
-
- BITM Project Design & Build - Overige toetsing
Leeruitkomsten
Voor het BPM-deel:
De student:
- identificeert en analyseert het hoofdprobleem in het enkelvoudige bedrijfsproces op basis van een casus.
- ontwerpt een verbeterd enkelvoudig bedrijfsproces op basis van een casus.
- modelleert een verbeterd bedrijfsproces op basis van de BPM-theorie.
- ontwerpt en bouwt een applicatie om het verbeterde bedrijfsproces te ondersteunen met behulp van een Business Process Management System.
- past de principes van Scrum toe in het kader van de uitvoering van het project.
- presenteert de gebouwde applicatie aan de "klant" volgens de eisen van een Sprintreview.
De student:
- identificeert en analyseert het hoofdprobleem in het enkelvoudige bedrijfsproces op basis van een casus.
- ontwerpt een verbeterd enkelvoudig bedrijfsproces op basis van een casus.
- modelleert een verbeterd bedrijfsproces op basis van de BPM-theorie.
- ontwerpt en bouwt een applicatie om het verbeterde bedrijfsproces te ondersteunen met behulp van een Business Process Management System.
- past de principes van Scrum toe in het kader van de uitvoering van het project.
- presenteert de gebouwde applicatie aan de "klant" volgens de eisen van een Sprintreview.
Inhoud
De BITM-student gaat in dit project, dat behoort bij het 1e-jaars vak BPM-1, de BPM-theorie toepassen. De opdracht van het project is gebaseerd op een casus.
Op basis van de beschrijving in de casus dient de student een enkelvoudig bedrijfsproces te analyseren en te verbeteren op basis van de BPM-theorie. Zowel het huidige, niet optimaal presterende bedijfsproces en het verbeterde bedrijfsproces dient gemodelleerd te worden met een Business Process Management System.
Nadat het verbeterde bedrijfsproces is gemodelleerd, dient de student het verbeterde proces te automatiseren
Het project wordt in groepsverband uitgevoerd. Als "projectmanagementmethodiek" wordt Scrum gebruikt. In een aantal "Sprints" worden de deelproducten opgeleverd. In de laatste Sprint vindt een "Sprintdemo" plaats in de vorm van een groepspresentatie, waarbij het eindproduct, zijnde het verbeterde en geautomatiseerde bedijfsproces wordt gedemonstreerd.
Op basis van de beschrijving in de casus dient de student een enkelvoudig bedrijfsproces te analyseren en te verbeteren op basis van de BPM-theorie. Zowel het huidige, niet optimaal presterende bedijfsproces en het verbeterde bedrijfsproces dient gemodelleerd te worden met een Business Process Management System.
Nadat het verbeterde bedrijfsproces is gemodelleerd, dient de student het verbeterde proces te automatiseren
Het project wordt in groepsverband uitgevoerd. Als "projectmanagementmethodiek" wordt Scrum gebruikt. In een aantal "Sprints" worden de deelproducten opgeleverd. In de laatste Sprint vindt een "Sprintdemo" plaats in de vorm van een groepspresentatie, waarbij het eindproduct, zijnde het verbeterde en geautomatiseerde bedijfsproces wordt gedemonstreerd.
Opgenomen in opleiding(en)
School(s)
- Instituut voor Communicatie, Media & IT