Vak: Engels 4 credits: 2

Vakcode
CELH0ENG4
Naam
Engels 4
Studiejaar
2020-2021
ECTS credits
2
Taal
Engels
Coördinator
-
Werkvormen
  • Practicum / Training
  • Werkcollege
Toetsen
  • Engels 4 - Schriftelijk, organisatie tentamenbureau

Leeruitkomsten

Opleidingscompetenties:
  • KOERS BEPALEN; De CE’er zet de commerciële koers uit. Dit doet hij op basis van zijn visie, de kansen die hij in de markt ziet en het duurzame concurrentievoordeel van de organisatie waarin hij werkzaam is. Omdat hij niet in een vacuüm werkt is de CE’er een bruggenbouwer die zowel kennis als mensen verbindt.
  • WAARDE CREËREN ; De CE’er geeft invulling aan de commerciële koers door duurzame waarde te creëren voor zowel de klant, de organisatie en de maatschappij. Dit doet hij op basis van analyse van data en onderzoek, gericht op het meten van het daadwerkelijk gedrag van de klant. Hij weet deze analyse te vertalen naar een aanpak.
  • BUSINESS DEVELOPMENT; De CE’er ontwerpt in co-creatie met stakeholders onderscheidende en/of vernieuwende concepten en verdienmodellen voor de optimalisatie van waarde voor alle relevante stakeholders. Hij anticipeert op en/of initieert veranderingen en verkrijgt draagvlak van de stakeholders gedurende het ontwikkelproces.
  • REALISEREN; De CE’er realiseert vanuit het ontwikkelde concept een duurzaam commercieel (deel)product of dienst voor bestaande- en potentiele stakeholders. De CE’er draagt creatieve oplossingen aan, faciliteert (onderdelen van) het uitvoeringsproces toont doorzettingsvermogen en neemt (financiële) verantwoordelijkheid om samen met interne- en externe partijen tot het gewenste commerciële resultaat te komen. Tijdens de realisatie draagt hij zorg voor het commitment van stakeholders.
21st-century skills:
  • Creativiteit
  • Samenwerken
  • Initiatief
  • Doorzettingsvermogen
  • Aanpassingsvermogen
  • Communicatief
  • Verantwoordelijkheidsbesef
  • Commercieel bewustzijn
  • Leiderschap
  • Nieuwsgierigheid
  • Kritisch denken
Leeruitkomsten:
Na dit studieonderdeel kan de student:
  • vragen beantwoorden in het Engels over Engelstalige teksten op het gebied van sales, marketing en marketing communicatie;
  • in het Engels een goede mondelinge samenvatting geven van deze teksten;
  • op een correcte manier gebruik maken van een uitgebreid Engels woordenboek;
  • onderhandelen in het Engels en daarbij gebruik maken van het aangeboden idioom;
  • personal pronouns, modal verbs en conditional sentences correct toepassen.

Inhoud

Niveau:
Verdiepend

Inhoud:
Onderhandelingen en salesgesprekken.
Ter ondersteuning wordt vocabulaire op het gebied van onderhandelen en grammatica aangeboden.

Studiemateriaal:
Voor de meest recente informatie zie de boekenlijst op de blackboard site van CE-du of de blackboard course.
 

Opgenomen in opleiding(en)

School(s)

  • School voor Marketing Management en Financieel Economisch Management