Vak: Internationaal ondernemerschap credits: 5
- Vakcode
- CEMB20ION
- Naam
- Internationaal ondernemerschap
- Studiejaar
- 2020-2021
- ECTS credits
- 5
- Taal
- Nederlands
- Coördinator
- W.H.T. Uitslag
- Werkvormen
-
- Opdracht
- Toetsen
-
- Internationaal ondernemerschap - Schriftelijk, organisatie tentamenbureau
Leeruitkomsten
Opleidingscompetenties:
De student:
- BUSINESS DEVELOPMENT; De CE’er ontwerpt in co-creatie met stakeholders onderscheidende en/of vernieuwende concepten en verdienmodellen voor de optimalisatie van waarde voor alle relevante stakeholders. Hij anticipeert op en/of initieert veranderingen en verkrijgt draagvlak van de stakeholders gedurende het ontwikkelproces.
- Creativiteit
- Commercieel bewustzijn
De student:
- genereert een innovatieve en creatieve oplossing van een probleem;
- ontwikkelt een concept op basis van een creatief idee;
- zet, samen met anderen, van een concept in een product of een dienst om en zorgt voor de organisatie van het (laten) maken ervan;
- kan vormgeven en besturen, samen met anderen, van een project of onderneming;
- maakt, samen met anderen, een volledig plan voor een onderneming;
- toetst plannen aan juridische aspecten.
Inhoud
Gevorderd
Inhoud:
In het onderdeel Internationaal Ondernemerschap behandelen we de specifieke kennis en vaardigheden die nodig zijn om succesvol internationaal te opereren. De kennis en vaardigheden zijn de basis van een (zelfbedacht) concept door de student die een plan maakt voor de internationale marketing. Dat kan een traditioneel verkoopkanaal zijn, maar ook een webshop of -kanaal (door bijvoorbeeld affliatemarketing of dropshipping).
Voor de meest recente informatie zie de boekenlijst op de blackboard site van CE-dt of de blackboard course.
Inhoud:
In het onderdeel Internationaal Ondernemerschap behandelen we de specifieke kennis en vaardigheden die nodig zijn om succesvol internationaal te opereren. De kennis en vaardigheden zijn de basis van een (zelfbedacht) concept door de student die een plan maakt voor de internationale marketing. Dat kan een traditioneel verkoopkanaal zijn, maar ook een webshop of -kanaal (door bijvoorbeeld affliatemarketing of dropshipping).
Onderwerpen die aan de orde komen zijn onder andere
- Selectie buitenlandse leveranciers en afnemers (binnen en buiten de EU)
- Juridische en fiscale aspecten
- Logistiek
- Culturele verschillen
- Inzet marketing instrumenten in internationale context
Voor de meest recente informatie zie de boekenlijst op de blackboard site van CE-dt of de blackboard course.
Opgenomen in opleiding(en)
School(s)
- School voor Marketing Management en Financieel Economisch Management