Vak: Marketingcommunicatie en Onderzoek credits: 5
- Vakcode
- COVP14CIB2
- Naam
- Marketingcommunicatie en Onderzoek
- Studiejaar
- 2020-2021
- ECTS credits
- 5
- Taal
- Nederlands
- Coördinator
- R. van der Heiden
- Werkvormen
-
- Hoorcollege
- Werkcollege
- Toetsen
-
- Marketingcommunicatie en Onderzoek - Computer, organisatie tentamenbureau
Leeruitkomsten
De volgende competenties worden op niveau 1 ontwikkeld:
1. Context & strategie | 2. Overziet ontwikkelingen in het vakgebied en het (internationale) medialandschap en kan deze inzichten vertalen naar de communicatiestrategie. |
2. Doelgroep & gedrag | 5. Verantwoordt communicatie-interventies op basis van kennis, theorie en inzichten uit onderzoek. |
Inhoud
Als marketingcommunicatieprofessional wordt de student uitgedaagd om marketingbeslissingen te vertalen naar een geschikte marketingcommunicatiestrategie in een bepaalde context, denkend vanuit het perspectief van de klant.
Deze module is belangrijk en relevant voor het online content marketingproject, omdat elementen van basis marketingstrategie, onderzoek, online marketingcommunicatie en interculturele communicatietheorie geïntegreerd worden.
De belangrijkste onderwerpen:
Deze module is belangrijk en relevant voor het online content marketingproject, omdat elementen van basis marketingstrategie, onderzoek, online marketingcommunicatie en interculturele communicatietheorie geïntegreerd worden.
De belangrijkste onderwerpen:
- Segmentatie-, targeting-, positioneringstrategieën
- Product, plaats, prijs, promotie
- Branding
- Social media landschap: wat is het en wat kunnen organisaties ermee bereiken? Hoe integreer je social media als bedrijf?
- Contentstrategie: stappen en planning, storytelling en conceptualiseren
- Online doelgroeponderzoek, monitoren en effecten van social media
- Invloed van bedrijfsstructuren en bedrijfscultuur op interculturele bedrijfscommunicatie
- Culturele regels voor het aangaan van relaties, interculturele informatie, beslissingen en oplossingen
- Kwalitatief onderzoek, debriefing, methodes voor dataverzameling
Opgenomen in opleiding(en)
School(s)
- Instituut voor Communicatie, Media & IT