Vak: Communicatie- en Mediakunde 1 credits: 5
- Vakcode
- COVP14CPA2
- Naam
- Communicatie- en Mediakunde 1
- Studiejaar
- 2020-2021
- ECTS credits
- 5
- Taal
- Nederlands
- Coördinator
- R. Heuvelman
- Werkvormen
-
- Hoorcollege
- Werkcollege
- Toetsen
-
- Communicatie- en Mediakunde 1 - Computer, organisatie tentamenbureau
Leeruitkomsten
De volgende competenties worden ontwikkeld op niveau 1:
1. Context & strategie | 2. Overziet ontwikkelingen in het vakgebied en het (internationale) medialandschap en kan deze inzichten vertalen naar de communicatiestrategie. |
2. Doelgroep & gedrag | 5. Verantwoordt communicatie-interventies op basis van kennis, theorie en inzichten uit onderzoek. |
Inhoud
Om meer inzicht te krijgen in communicatie- en mediatheorie gaat de student in dit blok dieper in op een aantal onderwerpen zoals:
- Massacommunicatie, publieksgroepen, publieke opinie, issues, corporate communicatie, reputatie imago en identiteit, agenda-setting, media, public relations
- Beeld, beeldvorming, framing, intertekstualiteit, equilibrium;
- Organisatie en omgeving: media en economie, bestuurlijke context, MVO.
- Onderzoek: doelstelling, vraagstelling, kwalitatief/kwantitatief onderzoek, APA.
- Onderzoeksmethoden: mindmapping, issuesanalyse, media-analyse.
Opgenomen in opleiding(en)
School(s)
- Instituut voor Communicatie, Media & IT