Vak: Tutor 2 credits: 2

Vakcode
DBVB15TTR2
Naam
Tutor 2
Studiejaar
2020-2021
ECTS credits
2
Taal
Nederlands
Coördinator
S.A.M. Maring
Werkvormen
  • Opdracht
Toetsen
  • Tutor 2 blok 3 - Opdracht
  • Tutor 2 blok 4 - Opdracht

Leeruitkomsten

  • Student kan drijfveren en doelstellingen in de kunsteducatie beschrijven en presenteren. Cultureel ondernemerschap is hier een vanzelfsprekend onderdeel van.
  • Student laat zien dat hij zijn eigen kwaliteiten, beperkingen en rol (indien van toepassing in samenwerking met anderen) kent.
  • Student gebruikt verschillende methodieken of theorieën om planmatig te werken aan de ontwikkeling van de eigen competenties
  • Student vraagt feedback aan anderen om planmatig te werken aan eigen competentieontwikkeling
  • Student laat eigen culturele achtergrond zien en toont een besef van culturele achtergrond van de ander 
  • Student verzamelt bronnen die eigen beeldende voorkeuren en beginnende visie op kunst beïnvloeden en ondersteunen. De bronnen worden door de student geordend, geanalyseerd en toegelicht.
  • Student onderneemt culturele activiteiten die divers van aard zijn en kan zijn ervaring kort beschrijven.
  • Student begrijpt de competenties en kan deze gebruiken bij het reflecteren op eigen handelen.
  • Student kan aan het einde van het jaar de eigen studie in samenhang overzien en dit presenteren tijdens het ontwikkelassessment. Reflectief vermogen is hierbij van belang
  • Student reflecteert effectief en kijkt daarbij naar zijn/haar aandeel. Kan feit en beleving onderscheiden, kent zijn/haar eigen perspectief/culturele achtergrond en overtuigingen. Kent ook eigen kwaliteiten en ontwikkelpunten. En kan zijn motivatie en ambitie beschrijven.
  • Student kan conclusies trekken en daarmee handelen, opvattingen en concepten bijstellen. Voornemens formuleren helpen hierbij.
  • Dit alles mondt uit in het vormen van een eigen identiteit en visie wat betreft zichzelf, de studie, het beroep en de eigen beeldende ontwikkeling
  • Student functioneert ‘als collega’ in een groep: kan communiceren en samenwerken.

Inhoud

Het doel van het tutoraat is de student te begeleiden in het omgaan van het duale van de opleiding; aan de ene kant de ‘vakken’ aan de andere kant het beroepsprofiel.

Bij tutoraat is vooral de reflectie van belang. Het uiteindelijke leerdoel is dat de student leert reflecteren op eigen handelen zodat de student zelfsturend en zelfbewust wordt in het handelen en een leven lang kan blijven leren en ontwikkelen.

Accent in Jaar 2 blok 3 ligt op het terugkijken op de keuzestage. 

Studenten kijken vooruit naar jaar 3 en gaan eind blok 4 een keuze maken voor een eigen beeldend gebied. Het maken van een ontwikkelassessment laat de student connecties maken tussen de verschillende onderdelen van de studie. 

De Eigen Bijdrage van de studenten zijn presentaties over een zelfgekozen onderwerp uit de kunst/kunsteducatie. 

 

Binnen het tutoraat vindt tevens de Studieloopbaanbegeleiding plaats: de voortgang van de studie wordt regelmatig met de studenten besproken.

Opgenomen in opleiding(en)

School(s)

  • Academie Minerva