Vak: Mentor 1 credits: 2

Vakcode
DBVP15MTR1
Naam
Mentor 1
Studiejaar
2020-2021
ECTS credits
2
Taal
Nederlands
Coördinator
S.A.M. Maring
Werkvormen
  • Opdracht
Toetsen
  • Opdracht - Overige toetsing

Leeruitkomsten

  • Op de startschouw een selectie van eigen werk presenteren, begrippen t.a.v. het creatieve proces herkennen en reageren op andermans werk
  • In het stardocument eigen motivatie en waarden beschrijven. Mogelijke knelpunten in studie signaleren
  • In het reflectieverslag kan de student een geschikte situatie beschrijven, analyseren en conclusies trekken. Einddoel is dat student visie vormt wat betreft zichzelf, studie, beroep en beeldende ontwikkeling. Student kan reflectie over zichzelf laten gaan en stilstaan bij eigen aandeel/gevoel/gedachten
  • Bij het beeldprofiel kan student bronnen verzamelen uit de breedte van de kunsten en eigen omgeving, deze bronnen goed toelichten (juiste credits) en een conclusie trekken die de bronnen koppelt aan de eigen voorkeuren.
  • In On Stage doet de student verslag van eigen beeldend proces
  • Student onderneemt culturele activiteiten die aan in opdracht genoemde eisen voldoet en doet hier al dan niet uitgebreid verslag van.
  • Student kan ‘als collega’ in de lessen functioneren, dus op tijd komen, aan afspraken houden, communiceren en samenwerken. Student kan in de klas presentaties houden met goed gebruik van middelen, stem, houding en inhoudelijk sterk d.m.v. onderzoek vooraf en interessante invalshoek

Inhoud

  • Via de verschillende opdrachten die bij mentor worden gemaakt wordt vooral (zelf) reflectie getraind. Beoordeling van reflectie is een complexe aangelegenheid. Het uiteindelijke leerdoel is dat de student leert reflecteren op eigen handelen zodat de student zelfsturend en zelfbewust wordt in het handelen en een leven lang kan blijven leren en ontwikkelen.
  • In het eerste semester ligt de nadruk op kennismaking met de opleiding en het beroep. 
  • In On Stage houdt de student de eigen beeldende ontwikkeling bij.
  • Blok 1 jaar 1 kenmerkt zich door kennismaking. Dit begint met een startschouw waar het werk van de studenten bekeken wordt. Andere kennismakingsthema’s: kennismaken met kunst leren studeren en plannen, eigen proces op gang brengen en houden, visie op het belang van kunsteducatie leren formuleren.
  • Binnen het mentoraat vindt tevens de Studieloopbaanbegeleiding plaats: de voortgang van de studie wordt door de mentor regelmatig met de studenten besproken.

Opgenomen in opleiding(en)

School(s)

  • Academie Minerva