Vak: Mentor 2 credits: 2

Vakcode
DBVP15MTR2
Naam
Mentor 2
Studiejaar
2020-2021
ECTS credits
2
Taal
Nederlands
Coördinator
S.A.M. Maring
Werkvormen
  • Opdracht
Toetsen
  • Mentor 2 opdracht - Overige toetsing

Leeruitkomsten

  • Op de startschouw een selectie van eigen werk presenteren, begrippen t.a.v. het creatieve proces herkennen en reageren op andermans werk
  • In het stardocument eigen motivatie en waarden beschrijven. Mogelijke knelpunten in studie signaleren
  • In het reflectieverslag kan de student een geschikte situatie beschrijven, analyseren en conclusies trekken. Einddoel is dat student visie vormt wat betreft zichzelf, studie, beroep en beeldende ontwikkeling. Student kan reflectie over zichzelf laten gaan en stilstaan bij eigen aandeel/gevoel/gedachten
  • Bij het beeldprofiel kan student bronnen verzamelen uit de breedte van de kunsten en eigen omgeving, deze bronnen goed toelichten (juiste credits) en een conclusie trekken die de bronnen koppelt aan de eigen voorkeuren.
  • In On Stage doet de student verslag van eigen beeldend proces
  • Student onderneemt culturele activiteiten die aan in opdracht genoemde eisen voldoet en doet hier al dan niet uitgebreid verslag van.
  • Student kan ‘als collega’ in de lessen functioneren, dus op tijd komen, aan afspraken houden, communiceren en samenwerken.
  • Student kan in de klas presentaties houden met goed gebruik van middelen, stem, houding en inhoudelijk sterk d.m.v. onderzoek vooraf en interessante invalshoek

Inhoud

Via de verschillende opdrachten die bij mentor worden gemaakt wordt vooral reflectie getraind. Beoordeling van reflectie is een complexe aangelegenheid. Het uiteindelijke leerdoel is dat de student leert reflecteren op eigen handelen zodat de student zelfsturend en zelfbewust wordt in het handelen en een leven lang kan blijven leren en ontwikkelen.

In het eerste jaar zal een accent liggen op het eigen creatieve proces en op reflectie. In het beeldprofiel worden bronnen verzameld die de eigen beeldende ontwikkeling ondersteunt en tot bron is.

In On Stage houdt de student de eigen beeldende ontwikkeling bij.

In blok 2 is de allereerste werkbespreking geweest, dat zal onderwerp van gesprek zijn.
Daarnaast is de Oriëntatiestage-week geweest. Hier wordt op teruggekeken en wordt er tevens voorbereid op de Onderbouwstage.

Binnen het mentoraat vindt tevens de Studieloopbaanbegeleiding plaats: de voortgang van de studie wordt door de mentor regelmatig met de studenten besproken.

Opgenomen in opleiding(en)

School(s)

  • Academie Minerva