Vak: 3D Idee en Verbeelding credits: 2
- Vakcode
- DBVP4IEV2
- Naam
- 3D Idee en Verbeelding
- Studiejaar
- 2020-2021
- ECTS credits
- 2
- Taal
- Nederlands
- Coördinator
- S.A.M. Maring
- Werkvormen
-
- Opdracht
- Toetsen
-
- 3D Idee & Verbeeld. - Overige toetsing
Leeruitkomsten
Proces
Product
- De student snapt de opdrachten (1.1, 1.4, 5.1)
- De student produceert beeldend werk overeenkomstig het aantal studiepunten dat daarvoor is opgenomen
- De student kan samenwerken in een opdracht (1.1, 1.4, 3.2, 4.1, 5.1, 5.6)
- De student kan z’n ideeën samen met anderen overleggen (1.4, 3.2, 4.1, 5.1, 5.3, 5.6)
- De student kan het proces vastleggen (1.4, 4.1, 5.1, 5.3, 5.6)
- De student kan de verrichtingen van de andere groepen controleren op de gestelde opdracht (1.2, 1.4, 3.2, 4.1, 5.1, 5.3, 5.6)
- De student kent het processchema “Toolkit Maken” en past die toe in de opdrachten (1.1, 1.2, 1.4, 3.2, 4.1, 5.1, 5.3, 5.6)
- De student kent het begrip beeldprofiel en kan een start maken met verzamelen van afbeeldingen daarvoor (1.1, 1.2, 1.4, 3.2, 4.1, 5.1, 5.3, 5.6)
- De student kent het begrip context en kan handeling, proces en product daarmee in relatie zien (1.1, 1.2, 1.4, 3.2, 4.1, 5.1, 5.3, 5.6)
- De student neemt de opmerkingen uit de verschillende vormen van feedback mee in het studievervolg (1.1, 1.2, 1.4, 3.2, 4.1, 5.1, 5.3, 5.6)
Product
- De student kan samen met anderen grotere ruimtelijke constructies bouwen (1.1, 1.2, 1.4, 3.2, 4.1, 5.6)
- De student kan meerdere van de geïnstrueerde verbindingstechnieken door elkaar toepassen (1.2, 5.3, 5.6)
- De student kan geïnspireerd door het beeldprofiel en door een materiaalverzameling een 3D beeldend proces op gang brengen (1.1, 1.2, 1.4, 3.2, 4.1, 5.1, 5.3, 5.6)
- De student kent de uitslagtechniek en kan die toepassen in een opdracht (1.2, 5.3, 5.6)
- De student is in staat om in het beeldend werk een eigen handschrift te ontwikkelen (1.1, 1.2, 1.4, 4.1)
- De student richt een presentatie in t.b.v. werkbespreking/beoordeling, waarin de resultaten van de opdrachten en de lessen zichtbaar zijn,- let daarbij op samenhang tussen de disciplines en leidt zelf de evaluatie in (1.1, 1.2, 1.4, 3.2, 4.1, 5.1, 5.3, 5.6)
- De student zorgt voor een verslag van de bespreking (1.2, 4.1, 5.1, 5.3, 5.6)
Inhoud
Hoofddomein: Idee en verbeelding (toren, kostuum, etc.)
Onderwerpen: Construeren, bouwen, samenwerken, verzamelen, ordenen, onderzoeken, reflecteren, overleggen, keuze, ruimtelijk schetsen, experimenteren, transfer- 2D naar 3D, naar vorm, naar huid, naar kleur, naar plek, betekenis, ontwerpen, uitvoeren, context , uitslag maken**, werkboek bijhouden, beeldproductie.
Begrippen: Vorm, ruimte, constructie, verbinding, huid, kleur, structuur, textuur, plek,
omgeving, verticaal, horizontaal, diagonaal, statisch, dynamisch, zwaarte kracht, ritme, visuele beweging, vorm uitslaan**
Materialen/technieken: (droog) tape, touw, hout, metaal, plastics, textiel, karton, papier,
restmateriaal, tie rips, elastiek, naald/draad, soldeerbout, lijmpistool, nieten, lijmen, binden, knippen, snijden, naaien, boren spijkeren, schroeven, handzagen, poppen.
Het vak is Integraal onderdeel met 2D, Media en 3D en Kunstbeschouwing.
Van de student wordt verwacht dat de evaluatie in het portfolio wordt vastgelegd. Portfolio wordt door de mentor begeleid.
Onderwerpen: Construeren, bouwen, samenwerken, verzamelen, ordenen, onderzoeken, reflecteren, overleggen, keuze, ruimtelijk schetsen, experimenteren, transfer- 2D naar 3D, naar vorm, naar huid, naar kleur, naar plek, betekenis, ontwerpen, uitvoeren, context , uitslag maken**, werkboek bijhouden, beeldproductie.
Begrippen: Vorm, ruimte, constructie, verbinding, huid, kleur, structuur, textuur, plek,
omgeving, verticaal, horizontaal, diagonaal, statisch, dynamisch, zwaarte kracht, ritme, visuele beweging, vorm uitslaan**
Materialen/technieken: (droog) tape, touw, hout, metaal, plastics, textiel, karton, papier,
restmateriaal, tie rips, elastiek, naald/draad, soldeerbout, lijmpistool, nieten, lijmen, binden, knippen, snijden, naaien, boren spijkeren, schroeven, handzagen, poppen.
Het vak is Integraal onderdeel met 2D, Media en 3D en Kunstbeschouwing.
Van de student wordt verwacht dat de evaluatie in het portfolio wordt vastgelegd. Portfolio wordt door de mentor begeleid.
Opgenomen in opleiding(en)
School(s)
- Academie Minerva