Vak: Media Idee en Verbeelding credits: 2
- Vakcode
- DBVP4MIV1
- Naam
- Media Idee en Verbeelding
- Studiejaar
- 2020-2021
- ECTS credits
- 2
- Taal
- Nederlands
- Coördinator
- S.A.M. Maring
- Werkvormen
-
- Opdracht
- Practicum / Training
- Toetsen
-
- Media Idee & Verbe. - Werkbespreking
Leeruitkomsten
Proces
- De student kent alle materialen, technieken en begrippen die tijdens dit blok worden aangeboden.
- De student kan een video maken en kent begrippen als decoupage, kadrering, camerastandpunten, belichting, statisch/ dynamisch, scriptontwikkeling, timing, ritme, conceptontwikkeling.
- De student kent begrippen uit de filmanalyse en is bewust van het effect ervan
- De student experimenteert met geluid en is bewust van het effect ervan
- De student herkent en vermijdt clichés en te algemeen bekende beeldtalen
- De student verzamelt materiaal en inspiratiebronnen ten behoeve van het beeldend onderzoek en is in staat om het verzamelt materiaal te analyseren, te ordenen, te selecteren en daaruit te kiezen.
- De student is in staat om het eindproduct uit te voeren en te presenteren.
- De student maakt werk waarin het idee achter het werk zo duidelijk mogelijk wordt weergegeven
Inhoud
Hoofddomein: Idee en verbeelding
Onderwerpen: Beeldverhaal
Begrippen uit de toolkit maken:
Objectieve Aspecten: licht, kleur, vorm, ruimte, geluid, tijd
Handelingen: rangschikken, modelleren (filmen, monteren)
Subjectieve motivatie: associatie, fantasie, idee
Ordening: overeenkomst, compositie, verhouding, richting
Materialen/technieken: Video, geluid, muziek
Opdrachten: Het maken van een video.
Tijdens dit blok wordt aandacht besteed aan media educatie en beeldgrammatica. De studenten volgen een videocursus bij de mediawerkplaats en er is een gastdocent uitgenodigd.
Van de student wordt verwacht dat de evaluatie in het portfolio wordt vastgelegd. Portfolio wordt door de mentor begeleid.
Onderwerpen: Beeldverhaal
Begrippen uit de toolkit maken:
Objectieve Aspecten: licht, kleur, vorm, ruimte, geluid, tijd
Handelingen: rangschikken, modelleren (filmen, monteren)
Subjectieve motivatie: associatie, fantasie, idee
Ordening: overeenkomst, compositie, verhouding, richting
Materialen/technieken: Video, geluid, muziek
Opdrachten: Het maken van een video.
Tijdens dit blok wordt aandacht besteed aan media educatie en beeldgrammatica. De studenten volgen een videocursus bij de mediawerkplaats en er is een gastdocent uitgenodigd.
Van de student wordt verwacht dat de evaluatie in het portfolio wordt vastgelegd. Portfolio wordt door de mentor begeleid.
Opgenomen in opleiding(en)
School(s)
- Academie Minerva