Vak: Contextuele Studie credits: 6
- Vakcode
- DMVP14CTS1
- Naam
- Contextuele Studie
- Studiejaar
- 2020-2021
- ECTS credits
- 6
- Taal
- Nederlands
- Coördinator
- K.H. van der Meer
- Werkvormen
-
- Hoorcollege
- Projectonderwijs
- Werkcollege
- Toetsen
-
- semester 1 - Overige toetsing
- semester 2 - Overige toetsing
Leeruitkomsten
0.2, 0.4, 0.5
1.2, 1.4, 1.5
2.6
1. Artistiek (generiek): De kunstvakdocent heeft een coherente artistieke visie van waaruit hij artistieke processen en producten realiseert. Hiermee inspireert en begeleidt hij lerenden in hun persoonlijke artistieke ontwikkeling.
2. Pedagogisch en didactisch: De kunstvakdocent beschikt over een breed spectrum aan pedagogische en didactische kennis en vaardigheden. Daarmee brengt hij voor individuele en groepen lerenden veilige en krachtige leeromgevingen tot stand.
1.2, 1.4, 1.5
2.6
1. Artistiek (generiek): De kunstvakdocent heeft een coherente artistieke visie van waaruit hij artistieke processen en producten realiseert. Hiermee inspireert en begeleidt hij lerenden in hun persoonlijke artistieke ontwikkeling.
2. Pedagogisch en didactisch: De kunstvakdocent beschikt over een breed spectrum aan pedagogische en didactische kennis en vaardigheden. Daarmee brengt hij voor individuele en groepen lerenden veilige en krachtige leeromgevingen tot stand.
Inhoud
In een werkcollege wordt, verdeeld over vier lesblokken per jaar en aan de hand van concrete muziekstukken, gewerkt aan inzicht en toepassing van kennis op het gebied van de muziek- en cultuurgeschiedenis, de muziektheorie en de uitvoeringspraktijk. Een belangrijk aandachtspunt hierbij is de opbouw van repertoirekennis en het opdoen van luisterervaring met het repertoire.
Opgenomen in opleiding(en)
School(s)
- Prins Claus Conservatorium