Module 4.1. Energietransitie Automotive |
De toetsen waarmee deze EVL wordt getoetst | 1 Assessment Energie Automotive en presenteren
|
| |
De leeruitkomsten behorende tot deze EVL die in deze toets methode worden getoetst | De student onderbouwt en verdedigt praktische adviezen m.b.t. het verbinden van energieopwekking en -transport met nieuwe mogelijkheden in de opslag van energie in elektrische voertuigen. De student presenteert, met een publiekgerichte houding, zodanig dat de inhoud overtuigend overkomt, met een heldere structuur en een goed gebruik van (digitale) presentatiemiddelen. |
| |
| |
Indicatoren / beoordelingscriteria | Inhoudelijke kennis van de energieomzetting binnen voertuigen.
Inhoudelijke onderbouwing van het advies t.a.v. de energieomzetting binnen het voertuig.
Presentatie van het advies:
Inhoud: Kaders en context (aanleiding) Probleem- en doelstelling Beschrijving werkwijze/aanpak Resultaten Conclusies en aanbevelingen
Opbouw Inleiding, kern, conclusies en aanbevelingen Getoond presentatiemateriaal Inhoud (hoofdzaken) Lay-out (duidelijkheid/ verzorging)
Presentatievaardigheid Voorbereiding (inclusief hulpmiddelen) Spreekvaardigheid (tempo, volume, uitspraak en dynamiek) Houding, enthousiasme en commitment Contact met het publiek Verdediging en verantwoording Kennis en deskundigheid Beantwoorden van vragen Geven van toelichting
|
| |
|
De toetsen waarmee deze EVL wordt getoetst | 2. Elektrische Aandrijvingen |
| |
De leeruitkomst behorende tot deze EVL die in deze toets methode worden getoetst | De student bepaalt de capaciteit en de samenstelling van de elektrische aandrijving binnen een voertuigontwerp, door gebruik te maken vanuit batterijtechnologie, vanuit vermogenselektronica en regelingen, elektrische machines (AC/DC), systeemintegratie en systeemveiligheid. |
| |
| |
Indicatoren / Beoordelingscriteria:
| De student kan de energieketen in een voertuig (opwekking, distributie en transport) beschrijven en nut en noodzaak (en de werking) van de diverse onderdelen zoals bijvoorbeeld de generator en transformator, aantonen.
De student kan m.b.t. voertuigen de benodigde berekeningen van stromen en spanningen maken.
De student kan in het bovenstaande een plaats geven aan batterijtechnologie, vermogenselektronica en regeling, elektromagnetische compatibiliteit, elektrische machines, AC/DC (permamotoren, brushless, etc.,..) en aan motoren versus generatoren (regeneratief). De student heeft inzicht in systeemintegratie en veiligheid.
|
| |