Vak: Action Learning; Business Administration credits: 10
- Vakcode
- FCDP19ALBA
- Naam
- Action Learning; Business Administration
- Studiejaar
- 2020-2021
- ECTS credits
- 10
- Taal
- Nederlands
- Coördinator
- S. Wijnja
- Werkvormen
-
- Action learning
- Opdracht
- Practicum / Training
- Toetsen
-
- Action Learning; Business Administration - Overige toetsing
Leeruitkomsten
2. De student maakt onder begeleiding een beroepsproduct op het gebied van Bedrijfsadministratie (BAD) dat correct en bruikbaar is voor de werkgever/opdrachtgever*.
3. De student demonstreert een ondernemende houding in de beroepspraktijk bij het werken aan de beroepsproducten en toont hiermee de professionele ontwikkeling aan.*
4. De student toont onderzoekend vermogen als financiƫle beroepsbeoefenaar waarbij oplossingen/keuzes worden verantwoord met een objectieve blik op praktijkvragen*.
5. De student toont (Nederlandse) mondelinge vaardigheden gericht op het verzamelen van relevante gegevens middels het afnemen van een interview voor het beroepsproduct*.
6. De student toont mondelinge vaardigheden gericht op rapporteren in het Engels, middels het houden van een presentatie*.
*Minimaal voldoende
Inhoud
Bij dit studieonderdeel ga je hetgeen je hebt geleerd in de theorievakken toepassen in de praktijk. Dit noemen we het maken van een 'beroepsproduct'. Een lijst met mogelijke beroepsproducten behorende bij deze module vind je in de map 'Opdrachten & Cursusmateriaal'. Het is de bedoeling dat je 2 beroepsproducten kiest. De ene is op het gebied van Management Accounting, de andere is op het gebied van Business Adnministration.
Naast de vakinhoud werk je tijdens de Action Learning ook aan een aantal professionele vaardigheden.
Een belangrijk onderdeel van een beroepsproduct is dat het een betrouwbaar en valide product is. Dat wil zeggen dat hetgene wat je oplevert moet kloppen en bruikbaar is voor de opdrachtgever. Een goede onderbouwing hoort hier bij. Daarnaast ben je op een gestructureerde manier aan het werk gegaan.
Tijdens de Action Learning bijeenkomsten zal er aandacht zijn voor zowel de Nederlands (interviewen) als de Engels (presenteren).
Tot slot focussen we ons in deze module op de ondernemende houding.
Opgenomen in opleiding(en)
School(s)
- School voor Marketing Management en Financieel Economisch Management