Vak: Projectmanagement credits: 4
- Vakcode
- ITVB19ITM3
- Naam
- Projectmanagement
- Studiejaar
- 2020-2021
- ECTS credits
- 4
- Taal
- Nederlands
- Coördinator
- H.H. Stadman
- Werkvormen
-
- Hoorcollege
- Opdracht
- Supervisie
- Werkcollege
- Toetsen
-
- Practicum - Overige toetsing
- Projectmanagement - Overige toetsing
Leeruitkomsten
De student kan:
- alle aspecten/elementen van Scrum in de opdracht toepassen op basis van de Scrumguide.
- een release van de te bouwen software in de opdracht (her)plannen, op basis van theorie over ITIL Releasemanagement.
- de aspecten/elementen van het (geautomatiseerd) testen van software toepassen op basis van theorie over testmanagement.
- een door de Product Owner gedefinieerd beroepsproduct ontwerpen en bouwen, op basis van theorie over dashboards.
- de skills (her)plannen, organiseren, interviewen, presenteren, rapporteren, vergaderen en samenwerken toepassen, op basis van aangeleerde theorie over deze skills.
- alle aspecten/elementen van Scrum in de opdracht toepassen op basis van de Scrumguide.
- een release van de te bouwen software in de opdracht (her)plannen, op basis van theorie over ITIL Releasemanagement.
- de aspecten/elementen van het (geautomatiseerd) testen van software toepassen op basis van theorie over testmanagement.
- een door de Product Owner gedefinieerd beroepsproduct ontwerpen en bouwen, op basis van theorie over dashboards.
- de skills (her)plannen, organiseren, interviewen, presenteren, rapporteren, vergaderen en samenwerken toepassen, op basis van aangeleerde theorie over deze skills.
Inhoud
In het vak Projectmanagement leert de student hoe een project op operationeel niveau bestuurd dient te worden.
Het project heeft in dit vak de vorm van een opdracht voor een echte opdrachtgever: de student als onderdeel van een studenten-Scrumteam dient in een aantal Sprints een werkend beroepsproduct op te leveren voor een organisatie in het werkveld. Per Sprint dient een nieuwe release van het beroepsproduct gerealiseerd te worden. Het Scrumteam, waar de student deel van uitmaakt, dient geheel zelfstandig te bepalen hoe het Scrumteam het werk gaat oppakken en uitvoeren. In de opdracht komen alle Scrumaspecten aan de orde.
Dit beroepsproduct wordt gedefinieerd door een Product Owner uit het werkveld. Dit betekent dat de student een aantal skills dient toe te passen om een werkend beroepsproduct te krijgen: (her)plannen, interviewen, presenteren, rapporteren, vergaderen en samenwerken. In de laatste Sprint vindt de daadwerkelijke oplevering door het Scrumteam plaats aan de Product Owner en aan de klant.
Het project heeft in dit vak de vorm van een opdracht voor een echte opdrachtgever: de student als onderdeel van een studenten-Scrumteam dient in een aantal Sprints een werkend beroepsproduct op te leveren voor een organisatie in het werkveld. Per Sprint dient een nieuwe release van het beroepsproduct gerealiseerd te worden. Het Scrumteam, waar de student deel van uitmaakt, dient geheel zelfstandig te bepalen hoe het Scrumteam het werk gaat oppakken en uitvoeren. In de opdracht komen alle Scrumaspecten aan de orde.
Dit beroepsproduct wordt gedefinieerd door een Product Owner uit het werkveld. Dit betekent dat de student een aantal skills dient toe te passen om een werkend beroepsproduct te krijgen: (her)plannen, interviewen, presenteren, rapporteren, vergaderen en samenwerken. In de laatste Sprint vindt de daadwerkelijke oplevering door het Scrumteam plaats aan de Product Owner en aan de klant.
Opgenomen in opleiding(en)
School(s)
- Instituut voor Communicatie, Media & IT