Vak: Social Media en Contentcreatie credits: 5

Vakcode
COVB20TLS5
Naam
Social Media en Contentcreatie
Studiejaar
2021-2022
ECTS credits
5
Taal
Nederlands
Coördinator
R. van der Heiden
Werkvormen
  • Hoorcollege
  • Projectonderwijs
Toetsen
  • Social Media en Content creatie - Overige toetsing

Leeruitkomsten

De vakleeruitkomsten verwijzen naar de eind-competenties op bachelorniveau 3:
 
  • LO1: De student is bewust van de huidige social media strategie van de organisatie en begrijpt in hoeverre de gebruikte uitingen bijdragen aan het behalen van deze strategie.
  • LO2: De student signaleert relevante trends en ontwikkelingen in de markt en in het vakgebied social media marketing en vertaalt deze in implicaties voor de organisatie.
  • LO3: De student verantwoordt de gemaakte keuzes in verbeterpunten voor de social media strategie aan de hand van relevante theorieën over de social media customer journey.
  • LO4: De student verantwoordt de keuzes in gemaakte content aan de hand van de wensen en behoeften van de doelgroep in verschillende fasen van de customer journey en de huidige stijl van de organisatie.
  • LO5: De student stelt een verbeterplan voor de inzet van social media kanalen en boodschappen op aan de hand van de social media customer journey en die ook aansluit bij de doelstellingen van de organisatie voor social media.
  • LO6: De student werkt ideeën uit voor de inzet van Webcare binnen de social media strategie binnen verschillende fasen van de customer journey.
  • LO7: De student creëert relevante content uitingen die aansluiten bij de doelstellingen van de verschillende fasen van de customer journey, maar ook bij de huidige stijl van de organisatie.
  • LO8: De student adviseert de organisatie over verbeterpunten in de uitvoering van de social media marketingstrategie aan de hand van de verschillende fasen van de social media customer journey

Inhoud

In deze cursus ontwikkelen studenten een social media strategie met aansluitende content. Deze strategie en content wordt ontwikkeld aan de hand van de customer journey, de online marketing funnel en bijbehorende tools. De student focust op het creëren van aansluitende content voor elke fase van de customer journey op Social Media, waarbij verschillende soorten uitingen worden bedacht en uitgewerkt. Ook wordt nagedacht over de aansluiting van dit Social Media plan in de overkoepelende online marketing strategie en de daarbijbehorende customer journey, met aansluitende KPI’s en meetbare resultaten. Daarnaast zal ook Social Media in de rol van Webcare worden belicht, waarbij de student moet nadenken over de invulling van social media voor dit doeleinde. 

Het advies wordt gepresenteerd in de vorm van een portfolio dat de volgende onderdelen omvat: Organisatie analyse, Social media analyse, Verbeterplan Social media en een moodboard. Daarbij leveren studenten de individuele content en onderbouwing apart aan. 

Keywords: Social Media Advertising, Social Media Content, Social Touchpoints, KPI’s, Social Media Funnel, Competitive Analysis, Webcare

Opgenomen in opleiding(en)

School(s)

  • Instituut voor Communicatie, Media & IT