Vak: Marketingcommunicatie en Onderzoek credits: 5

Vakcode
COVP14CIB2
Naam
Marketingcommunicatie en Onderzoek
Studiejaar
2021-2022
ECTS credits
5
Taal
Nederlands
Coördinator
M.H.J. Marquart Scholtz
Werkvormen
  • Hoorcollege
  • Werkcollege
Toetsen
  • Marketingcommunicatie en Onderzoek - Computer, organisatie ToetsCentrum

Leeruitkomsten

De volgende competenties worden op niveau 1 ontwikkeld:
 
1.      Context & strategie 2.      Overziet ontwikkelingen in het vakgebied en het (internationale) medialandschap en kan deze inzichten vertalen naar de communicatiestrategie.
2.      Doelgroep & gedrag 5.      Verantwoordt communicatie-interventies op basis van kennis, theorie en inzichten uit onderzoek.

Inhoud

Als marketingcommunicatieprofessional wordt de student uitgedaagd om marketingbeslissingen te vertalen naar een geschikte marketingcommunicatiestrategie in een bepaalde context, denkend vanuit het perspectief van de klant.
 
Deze module is belangrijk en relevant voor het online content marketingproject, omdat elementen van basis marketingstrategie, onderzoek en online marketingcommunicatie  geïntegreerd worden.
 
De belangrijkste onderwerpen:
  • Segmentatie-, targeting-, positioneringstrategieën
  • Product, plaats, prijs, promotie
  • Branding
  • Social media landschap: wat is het en wat kunnen organisaties ermee bereiken? Hoe integreer je social media als bedrijf?
  • Contentstrategie: stappen en planning, storytelling en conceptualiseren
  • Online doelgroeponderzoek, monitoren en effecten van social media
  • Kwalitatief onderzoek, debriefing, methodes voor dataverzameling

Opgenomen in opleiding(en)

School(s)

  • Instituut voor Communicatie, Media & IT