Vak: Beroepswerkplaats blok 2 en 3 credits: 10
- Vakcode
- DBVP21BPW2
- Naam
- Beroepswerkplaats blok 2 en 3
- Studiejaar
- 2021-2022
- ECTS credits
- 10
- Taal
- Nederlands
- Coördinator
- S.A.M. Maring
- Werkvormen
-
- Hoorcollege
- Intervisie
- Onderwijs
- Opdracht
- Stage, werk
- Zelfstudie
- Toetsen
-
Leeruitkomsten
Lessencyclus: De student heeft het model DA (het format) correct toegepast De student heeft rekening gehouden met hoe de ontwikkeling van leerlingen verloopt en kan een heldere beginsituatie formuleren. De student heeft Leerdoelen geformuleerd die zijn afgestemd op de doelgroep. De student heeft bruikbaar lesmateriaal ontworpen die de leerlingen in staat stellen om zelfstandig/ betekenisvol te leren De student heeft de vakinhoudelijk-didactische kennis om een creatief proces bij de lerende te realiseren. De student heeft zijn fascinatie voor kunst en cultuur gebruikt en past deze toe in een lessencyclus, waardoor het onderwijsinhoudelijk actueel blijft. De student heeft een beoordelingsmodel gemaakt en de resultaten op verantwoorde wijze beoordelen. Opdracht Edutopia: De student maakt een visualisatie van de ideale leeromgeving De student heeft in zijn ontwerp helder hoe hij ‘artistiek werken’ borgt in zijn visie op het vak. De student maakt in het ontwerp helder welke leermiddelen en leermaterialen het kunstonderwijs moeten ondersteunen. De student kan leerplan vanuit een didactische visie ontwerpen. De student kan zijn didactische visie en de daaruit voortvloeiende keuzes in de beschrijving van de docent weergeven. De student kan de onderwijsleeromgeving zo inrichten dat de leerling de ruimte krijgt om zich optimaal beeldend te kunnen ontwikkelen. Stageportfolio De student beschrijft zijn/haar stage activiteiten op een heldere en navolgbare wijze. De student gebruikt feedback van de stagedocent en de lerenden om zich verder te ontwikkelen. De student ontwikkelt culturele zelfkennis van zichzelf en de ander en herkent dit in stage-situaties De student ontwikkelt zijn beroepsvisie op basis van de eigen stage ervaringen. De student ontwerpt een lessencyclus met de intentie dat deze voor de lerende als betekenisvol wordt ervaren. De student creëert een onderwijsleeromgeving die de lerenden in staat stellen zich te ontwikkelen op beeldend. De student toont in het lesmateriaal discipline overstijgende kennis. De student heeft het werk van de lerenden beoordeeld op een verantwoorde wijze
|
Inhoud
Lessencyclus |
Stage De onderbouwstage is gericht op klassenmanagement in het beeldend onderwijs van het Voortgezet onderwijs. De student krijgt inzicht de verschillende taken van het beroep docent in een beeldend vak. De student brengt eigen observaties in relatie tot eigen wensen en verwachtingen. Daarnaast voert de student een lessencyclus uit in de onderbouw. Ontwikkelassessments In het blog verzamelt de student eigen reflecties, feedback, voornemens wat betreft de stage en studie als geheel. Ook wordt er (een link naar de) bronnenverzameling bijgehouden. Uit het gehele blog kan de student uit putten bij het maken van de mindmap en het kiezen van wat de student op het ontwikkelassessment aan de orde wil laten komen. De student wordt uitgenodigd om connecties te maken tussen alle onderdelen van de studie. Ook kan de student in het ontwikkelassessment, de bronnen, reflecties op het blog, de stage, zijn/haar eigen blik op de omgeving verwoorden. We leven in een geglobaliseerde en diverse samenleving. Hoe verhoudt de student zich hiertoe? Welke plek neemt hij/zij in? |
Opgenomen in opleiding(en)
School(s)
- Academie Minerva