Vak: Arrangeren 2 credits: 6
- Vakcode
- DMVH7ARR3
- Naam
- Arrangeren 2
- Studiejaar
- 2021-2022
- ECTS credits
- 6
- Taal
- Nederlands
- Coördinator
- K.H. van der Meer
- Werkvormen
-
- Werkcollege
- Toetsen
-
- semester 5 - Overige toetsing
- semester 6 - Presentatie
Leeruitkomsten
1.1, 1.2, 1.5
1. Artistiek (generiek): De kunstvakdocent heeft een coherente artistieke visie van waaruit hij artistieke processen en producten realiseert. Hiermee inspireert en begeleidt hij lerenden in hun persoonlijke artistieke ontwikkeling.
1. Artistiek (generiek): De kunstvakdocent heeft een coherente artistieke visie van waaruit hij artistieke processen en producten realiseert. Hiermee inspireert en begeleidt hij lerenden in hun persoonlijke artistieke ontwikkeling.
Inhoud
Jaar 3 semester I:
- Zetting voor koor a capella van een lied uit de klassieke- of romantische periode; Richtlijn: Beethoven lied of Dichterliebe van Schumann (2 á 3 minuten).
- Zetting voor koor a capella (of met combo naar keuze) van een lied uit het lichte repertoire (2 á 3 minuten); Richtlijn: Beatles, Sting, De Havenzangers, Sound of Music, Gershwin, Kinderen voor Kinderen (2 á 3 minuten).
- Arrangement voor niet eerder behandelde instrumenten als: blokfluit, gitaar, harp, accordeon, piano. (2 á 3 minuten);
- Arrangement voor heterogeen gevorderden ensemble (als voorstudie op de eindopdracht). Bezetting afhankelijk van eindexamenkandidaten voor de einduitvoering. Keuze in overleg met de docent.
- Eindopdracht. Bezetting als vorige + een vocaal aandeel. Compositiekeuze is in principe vrij, maar moet voor alle studenten een vergelijkbaar karakter hebben. De docent bepaalt de definitieve keuze. Verwacht wordt, dat alle spelers een min of meer zinvolle bijdrage kunnen leveren aan de uitvoering. De eindopdracht moet worden uitgevoerd tijdens het afsluitend tentamen ensembleleiding (zie aldaar).
Opgenomen in opleiding(en)
School(s)
- Prins Claus Conservatorium