Vak: Geschiedenis Pop & Jazz credits: 1
- Vakcode
- DMVH7GPJ3
- Naam
- Geschiedenis Pop & Jazz
- Studiejaar
- 2021-2022
- ECTS credits
- 1
- Taal
- Nederlands
- Coördinator
- K.H. van der Meer
- Werkvormen
-
- Afstudeeropdracht
- Werkcollege
- Toetsen
-
- semester 6 - Schriftelijk, eigen organisatie
Leeruitkomsten
1.2, 1.4, 1.5
2.2, 2,3
1. Artistiek (generiek): De kunstvakdocent heeft een coherente artistieke visie van waaruit hij artistieke processen en producten realiseert. Hiermee inspireert en begeleidt hij lerenden in hun persoonlijke artistieke ontwikkeling.
2. Pedagogisch en didactisch: De kunstvakdocent beschikt over een breed spectrum aan pedagogische en didactische kennis en vaardigheden. Daarmee brengt hij voor individuele en groepen lerenden veilige en krachtige leeromgevingen tot stand.
2.2, 2,3
1. Artistiek (generiek): De kunstvakdocent heeft een coherente artistieke visie van waaruit hij artistieke processen en producten realiseert. Hiermee inspireert en begeleidt hij lerenden in hun persoonlijke artistieke ontwikkeling.
2. Pedagogisch en didactisch: De kunstvakdocent beschikt over een breed spectrum aan pedagogische en didactische kennis en vaardigheden. Daarmee brengt hij voor individuele en groepen lerenden veilige en krachtige leeromgevingen tot stand.
Inhoud
Aan de hand van luistervoorbeelden wordt studenten duidelijk gemaakt hoe de jazz zich in de loop der tijd heeft ontwikkeld. Daarbij worden er dwarsverbanden gelegd naar historische ontwikkelingen in de popmuziek.
Opgenomen in opleiding(en)
School(s)
- Prins Claus Conservatorium