Vak: Fysiotherapeutisch zorg Neurorevalidatie 2 praktijk credits: 5
- Vakcode
- FYVB18CZSP
- Naam
- Fysiotherapeutisch zorg Neurorevalidatie 2 praktijk
- Studiejaar
- 2021-2022
- ECTS credits
- 5
- Taal
- Nederlands
- Coördinator
- M.J. Hazeveld
- Werkvormen
-
- Gastcollege
- Opdracht
- Practicum / Training
- Toetsen
-
- FT-zorg Neurorev.2Pr. - Performance assessment
- Test performance - Performance assessment
Leeruitkomsten
Opdracht:
2CD-FH. 27. De student kan, uitgaande van beschreven casuïstiek, in samenwerking met een medestudent een fysiotherapeutisch onderzoeksplan opstellen ten behoeve van een cliënt met een samengesteld centraal neurologisch probleem.
2CD-FH. 97. De student kan, uitgaande van beschreven casuïstiek, in samenwerking met een medestudent een fysiotherapeutisch deelonderzoek uitvoeren ten behoeve van een cliënt met een samengesteld centraal neurologisch probleem.
2CD-FH. 169. De student kan, uitgaande van beschreven casuïstiek, in samenwerking met een medestudent een fysiotherapeutisch behandelplan opstellen ten behoeve van een cliënt met een samengesteld centraal neurologisch probleem.
2CD-FH. 216. De student kan, uitgaande van beschreven casuïstiek, in samenwerking met een medestudent een fysiotherapeutische deelbehandeling uitvoeren bij een cliënt met een samengesteld centraal neurologisch probleem.
1OD-Sam 7. De student is bereid en in staat om binnen de onderwijsinstelling een positieve bijdrage te leveren aan de samenwerking binnen een groep, zodat het groepsproces effectief en efficiënt verloopt.
1BD-KD/W 31. De student kan in het kader van kennis delen in samenwerking met medestudenten een mondelinge presentatie geven aan leeftijdgenoten.
Praktijktoets:
2CD-C. 29. De student kan in het kader van geïndiceerde en/of zorggerelateerde preventie, onder supervisie van een fysiotherapeut, in voor de cliënten begrijpelijke taal en conform de regels van professionele communicatie, cliënten en hun naasten en/of andere betrokkenen mondeling informeren over gezondheid bevorderend gedrag en de eigen verantwoordelijkheid van de cliënten daarin.
2CD-FH. 99. De student kan, uitgaande van beschreven casuïstiek, zelfstandig een fysiotherapeutisch deelonderzoek uitvoeren ten behoeve van een cliënt met een samengesteld centraal neurologisch probleem.
2CD-FH. 218. De student kan, uitgaande van beschreven casuïstiek, zelfstandig een fysiotherapeutische deelbehandeling uitvoeren bij een cliënt met een samengesteld centraal neurologisch probleem.
2CD-FH. 27. De student kan, uitgaande van beschreven casuïstiek, in samenwerking met een medestudent een fysiotherapeutisch onderzoeksplan opstellen ten behoeve van een cliënt met een samengesteld centraal neurologisch probleem.
2CD-FH. 97. De student kan, uitgaande van beschreven casuïstiek, in samenwerking met een medestudent een fysiotherapeutisch deelonderzoek uitvoeren ten behoeve van een cliënt met een samengesteld centraal neurologisch probleem.
2CD-FH. 169. De student kan, uitgaande van beschreven casuïstiek, in samenwerking met een medestudent een fysiotherapeutisch behandelplan opstellen ten behoeve van een cliënt met een samengesteld centraal neurologisch probleem.
2CD-FH. 216. De student kan, uitgaande van beschreven casuïstiek, in samenwerking met een medestudent een fysiotherapeutische deelbehandeling uitvoeren bij een cliënt met een samengesteld centraal neurologisch probleem.
1OD-Sam 7. De student is bereid en in staat om binnen de onderwijsinstelling een positieve bijdrage te leveren aan de samenwerking binnen een groep, zodat het groepsproces effectief en efficiënt verloopt.
1BD-KD/W 31. De student kan in het kader van kennis delen in samenwerking met medestudenten een mondelinge presentatie geven aan leeftijdgenoten.
Praktijktoets:
2CD-C. 29. De student kan in het kader van geïndiceerde en/of zorggerelateerde preventie, onder supervisie van een fysiotherapeut, in voor de cliënten begrijpelijke taal en conform de regels van professionele communicatie, cliënten en hun naasten en/of andere betrokkenen mondeling informeren over gezondheid bevorderend gedrag en de eigen verantwoordelijkheid van de cliënten daarin.
2CD-FH. 99. De student kan, uitgaande van beschreven casuïstiek, zelfstandig een fysiotherapeutisch deelonderzoek uitvoeren ten behoeve van een cliënt met een samengesteld centraal neurologisch probleem.
2CD-FH. 218. De student kan, uitgaande van beschreven casuïstiek, zelfstandig een fysiotherapeutische deelbehandeling uitvoeren bij een cliënt met een samengesteld centraal neurologisch probleem.
Inhoud
Het onderzoek en de behandeling van een patiënt met neurologisch letsel is maatwerk. De stoornissen beperkingen en participatie problemen kunnen zeer sterk verschillen. Het kunnen opstellen en uitvoeren van passende onderzoek- en behandelplannen is noodzakelijk. De toets is bedoeld om vast te stellen of de competenties benodigd voor adequate fysiotherapie bij patiënten met neurologisch letsel door de student voldoende bereikt zijn.
Opgenomen in opleiding(en)
School(s)
- Academie voor Gezondheidsstudies