Vak: Studieloopbaanbegeleiding 5 credits: 1

Vakcode
FYVB20SLB5
Naam
Studieloopbaanbegeleiding 5
Studiejaar
2021-2022
ECTS credits
1
Taal
Nederlands
Coördinator
M.W. van Ittersum
Werkvormen
  • Werkvorm 1
Toetsen
  • Nederlandse taaltoets - Computer, eigen organisatie
  • Studieloopbaan 5 - Portfolio assessment

Leeruitkomsten

2BD-PH 12. De student kan zelfstandig zijn of haar portfolio o.b.v. zelf opgestelde criteria up to date houden.
2BD-PH 36. De student is in staat om op grond van een zelfstandig uitgevoerde persoonlijke analyse zijn kernkwaliteiten te beschrijven.
2BD-PH 37. De student kan als ondernemend persoon zijn eigen waarden en normen vergelijken met de normen en waarden van zijn peers.
2OD-M 17. De student toont als ondernemend persoon zijn zelfstandigheid door onafhankelijk van anderen tot beslissingen te kunnen komen.
1OD-M 19. De student toont als ondernemend persoon prestatiegerichtheid door doelgericht eigen kwaliteiten te ontwikkelen in het kader van zijn persoonlijke ontwikkeling.
1OD-M 24. De student toont als ondernemend persoon sociale vaardigheden door het onderhouden van bestaande contacten en nieuwe contacten te kunnen leggen.
1OD-M 43. De student kan als ondernemend persoon de eigen waarden en normen herkennen en verwoorden naar derden.
 

Inhoud

Het studieloopbaantraject is onderdeel van de studie Fysiotherapie waarin de student een eigen professionele identiteit ontwikkelt. De professionele identiteit gaat over wie je bent, wat eenduidig van jou is, waardoor je overeind blijft in moeilijke situaties en herkenbaar bent voor anderen. Deze identiteit ontstaat in een wisselwerking tussen de student en de opleiding. Een professionele identiteit vormt zich werkenderwijs en is continu in ontwikkeling. De professionele en persoonlijke ontwikkeling hebben veel met elkaar te maken. De persoonlijke ontwikkeling stuurt, vormt en kleurt de professionele ontwikkeling en vice versa.
De student leert o.a. hoogstaande cliƫntenzorg op een integere, oprechte en betrokken wijze te leveren. Hij neemt verantwoordelijkheid voor zijn handelen en bewaart weloverwogen een balans tussen persoonlijke en professionele rollen. Hij kent de grenzen van zijn competenties en handelt daarbinnen, of schakelt andere deskundigen in. Hij stelt zich toetsbaar en transparant op.

Het thema voor SLB5 is: Omgaan met diversiteit.

Opgenomen in opleiding(en)

School(s)

  • Academie voor Gezondheidsstudies