Vak: Ondernemerschap 1 credits: 3

Vakcode
FYVP16OS1
Naam
Ondernemerschap 1
Studiejaar
2021-2022
ECTS credits
3
Taal
Engels
Coördinator
M.J. Hazeveld
Werkvormen
  • Hoorcollege
  • Projectonderwijs
  • Werkcollege
Toetsen
  • Ondernemende student - Opdracht

Leeruitkomsten

1OD-M 18. De student toont als ondernemend persoon zelfvertrouwen door onafhankelijk van anderen initiatieven te nemen in het kader van zijn studie.
1OD-M 19. De student toont als ondernemend persoon prestatiegerichtheid door doelgericht eigen kwaliteiten te ontwikkelen in het kader van zijn persoonlijke ontwikkeling.
1OD-M 21. De student toont als ondernemend persoon doorzettingsvermogen door te volharden in het bereiken van een doel.
1OD-M 22. De student toont als ondernemend persoon durf door buiten de gebaande paden keuzes te maken.
1OD-M 24. De student toont als ondernemend persoon sociale vaardigheden door het onderhouden van bestaande contacten en nieuwe contacten te kunnen leggen.
1OD-M 25. De student toont als ondernemend persoon strategisch te kunnen denken door kansen voor zichzelf te creƫren.
1OD-Sam 5. De student is bereid en in staat om in het kader van het leren van concepten en vaardigheden zowel binnen als buiten de onderwijsinstelling met medestudenten samen te werken, ongeacht de diversiteit, etnische en culturele en  levensbeschouwelijke achtergronden en ideologische overtuigingen van de medestudent
1OD-Sam 6. De student is bereid en in staat om medestudenten binnen de onderwijsinstelling te steunen bij het vinden van oplossingen voor studiegerelateerde problemen en vraagstukken, ongeacht de diversiteit, etnische en culturele en  levensbeschouwelijke achtergronden en ideologische overtuigingen van de medestudenten.
INT 1OD-E/M 1: De student verwoordt binnen de onderwijssituatie zijn eigen culturele identiteit en gebruikt deze in het contact met mensen uit een andere cultuur.

Inhoud

Ondernemerschap 1 is gericht op het ontdekken en bewust worden van de eigen ondernemendheid. Deze bewustwording is voorwaarde om ondernemendheid te ontwikkelen en versterken. In dit eerte onderdeel van de Ondernemerschaps lijn zijn de kernonderwerpen ondernemendheid, effectuation, storytelling en netwerken. Effectuation is een methode om ondernemend gedrag te versterken. Om het eigen netwerk goed in kaart te brengen worden tools aangereikt om dit netwerk te beschrijven en te waarderen. Bij het in contact treden met personen of potentiele nieuwe personen in het eigen netwerk is het overbrengen van een verhaal van belang en bepalend voor succes. Storytelling kan dit success versterken.  Aan de hand van diverse beroepsauthentieke situaties werkt de student samen met studenten uit andere dan zijn of haar eigen klas aan verschillende op ondernemendheid gerichte opdrachten. 

Opgenomen in opleiding(en)

School(s)

  • Academie voor Gezondheidsstudies