Vak: Programmeren II credits: 5
- Vakcode
- ITVP20PGM2
- Naam
- Programmeren II
- Studiejaar
- 2021-2022
- ECTS credits
- 5
- Taal
- Nederlands
- Coördinator
- N. van der Spek
- Werkvormen
-
- Hoorcollege
- Opdracht
- Practicum / Training
- Toetsen
-
- Programmeren II - Overige toetsing
Leeruitkomsten
- De student past dictionaries en begrensde en onbegrensde lusconstructies toe in Python.
- De student past objecten, klassen en magische methodes van klassen toe in Python.
- De student implementeert eenvoudige algoritmes in Python door middel van imperatief en object-georiënteerd programmeren.
- De student ontwerpt algoritmes om complexere computationele problemen op te lossen, gebruikmakend van functioneel, imperatief en object-georiënteerd programmeren en implementeert deze.
- De student implementeert eenvoudige iteratieve en recursieve algoritmes in Hmmm-assembly.
- De student vormt een beargumenteerde mening over toepassingen van en vraagstukken binnen de ICT.
Inhoud
De leerlijn Programmeren, die de vakken Programmeren I en II omvat, biedt een algemene introductie in informatica én programmeren. Het is een brede oriëntatie door middel van een verscheidenheid aan oefeningen en projecten waar eenvoudige maar ook meer abstracte concepten worden behandeld, van hoe een computer data representeert tot en met het ontwerp van algoritmes, en hoe dit van invloed is op op de technologie die we vandaag de dag gebruiken. Daarnaast zal je de basisprincipes van de programmeertaal Python leren, zodat je jouw kennis gelijk kan toepassen in de praktijk.
Wat je gaat leren:
Wat je gaat leren:
- Basisprogrammeervaardigheden in Python
- Ontwerp-, implementatie-, documentatie- en testvaardigheden
- Strategieën voor het oplossen van rekenkundige problemen
- Toepassingen van informatica in de samenleving en de praktijk
Opgenomen in opleiding(en)
School(s)
- Instituut voor Communicatie, Media & IT