Vak: Onderneem het met Techniek credits: 1

Vakcode
LOVB17OND2
Naam
Onderneem het met Techniek
Studiejaar
2021-2022
ECTS credits
1
Taal
Nederlands
Coördinator
S. Kohlleppel
Werkvormen
  • Gastcollege
  • Hoorcollege
  • Individueel
Toetsen
  • Opdracht - Opdracht

Leeruitkomsten

Leeruitkomsten:
1.            De student kan de eigen taken, rollen en bevoegdheden van zijn/haar toekomstige professie uitleggen.
2.            De student verwoordt met welke relevante professionals hij/zij in zijn/haar toekomstige werk te maken krijgt.
3.            De student identificeert en definieert interprofessionele vraagstukken die de eigen professie deelt met andere professies.
4.            De student bepaalt op basis van interprofessionele afstemming zijn/haar bijdrage rondom een specifiek interprofessioneel vraagstuk.
5.            De student draagt tijdens afstemmingsoverleg met andere professionals, relevante inhoudelijke aspecten voor planvorming aan.
6.            De student beoordeelt in het kader van het voorliggende vraagstuk de consequenties van doelen en interventies van andere relevante professies in relatie tot de eigen doelen en interventies. De student beslist via gezamenlijke besluitvorming samen met andere professionals welke keuzes worden gemaakt.
7.            De student past de principes van waarde creatie toe, zoals: Business Model Canvas Design Thinking.
8.            De student voert een pitch uit het proces en oplossing te presenteren.
9.            De student onderzoekt de mogelijke inzet van technologie in de zorg die bijdraagt aan sustainable Development Goals (SDG’s).
10.          De student beschrijft het interprofessionele proces en de toegevoegde waarde binnen sustainable Development Goals (SDG’s) op micro en of macro niveau.
11.          De student werkt samen met studenten van andere disciplines binnen de SAZG op constructieve en ondernemende wijze aan dit project.
 

Inhoud

Inhoud:
De studenten van de academie voor gezondheidsstudies werken gezamenlijk (interprofessioneel) aan een opdracht waarbij ze een bijdrage leveren aan de sustainable development goals (SDG’s). Aan de hand van de SDG’s wordt er een interprofessioneel vraagstuk geformuleerd. In voorbereidende opdrachten zullen de studenten naast hun eigen taken, rollen en bevoegdheden die van de andere professie leren kennen. De studenten gebruiken ondernemende vaardigheden om mogelijke oplossingen creëren en te benutten. Het proces en de mogelijke oplossingen worden gepresenteerd op een afsluitende event.

Niveau 2, geoefend.

CanMEDS-rol: (diverse kernhandelingen)
Ondernemer: 
1., 2., 3., 5., 7., 8.
 

Opgenomen in opleiding(en)

School(s)

  • Academie voor Gezondheidsstudies