Vak: Inleiding Spraak-Taal credits: 3
- Vakcode
- LOVP19IST1
- Naam
- Inleiding Spraak-Taal
- Studiejaar
- 2021-2022
- ECTS credits
- 3
- Taal
- Nederlands
- Coördinator
- F. Wouters
- Werkvormen
-
- Hoorcollege
- Toetsen
-
- IQualify - Computer, organisatie ToetsCentrum
Leeruitkomsten
Doel/Leeruitkomsten
*De student beschrijft het taalsysteem adhv de drie indelingen: taalbegrip-taalproductie, taalinhoud-taalvorm-taalgebruik, linguistische niveaus.
*De student beschrijft de taalontwikkeling adhv de vier fasen die daarin zijn te onderscheiden
*De student beschrijft adhv een zelfgekozen kinderboek drie kenmerken per taalniveau en kiest daarbij de meest geschikte taalontwikkelingsfase
*De student beoordeelt een van drie gegeven televisieprogramma’s op kwaliteit van taalstimulatie
*De student legt de relatie tussen afwijkende mondgewoonten en de structuren / functies van het mondgebied uit (inzicht)
*De student beschrijft de structuren en de functies van het mondgebied (kennis)
*De student legt OMFT uit (inzicht)
*De student beschrijft het taalsysteem adhv de drie indelingen: taalbegrip-taalproductie, taalinhoud-taalvorm-taalgebruik, linguistische niveaus.
*De student beschrijft de taalontwikkeling adhv de vier fasen die daarin zijn te onderscheiden
*De student beschrijft adhv een zelfgekozen kinderboek drie kenmerken per taalniveau en kiest daarbij de meest geschikte taalontwikkelingsfase
*De student beoordeelt een van drie gegeven televisieprogramma’s op kwaliteit van taalstimulatie
*De student legt de relatie tussen afwijkende mondgewoonten en de structuren / functies van het mondgebied uit (inzicht)
*De student beschrijft de structuren en de functies van het mondgebied (kennis)
*De student legt OMFT uit (inzicht)
Inhoud
Niveau: inleidend (1)
Inhoud:
Inleiding op het gebied van taal en spraak (incl. ontwikkeling van taal en spraak, afwijkend mondgedrag, mondstructuren, mondfuncties en OMFT).
CanMEDS rol:
Gezondheidscoach: kernhandelingen 1, 2, 3 en 5
Er geldt een aanwezigheidsplicht, zoals beschreven in OER
Inhoud:
Inleiding op het gebied van taal en spraak (incl. ontwikkeling van taal en spraak, afwijkend mondgedrag, mondstructuren, mondfuncties en OMFT).
CanMEDS rol:
Gezondheidscoach: kernhandelingen 1, 2, 3 en 5
Er geldt een aanwezigheidsplicht, zoals beschreven in OER
Opgenomen in opleiding(en)
School(s)
- Academie voor Gezondheidsstudies