Vak: Innovatieleer credits: 3
- Vakcode
- MIVB17PRI2
- Naam
- Innovatieleer
- Studiejaar
- 2021-2022
- ECTS credits
- 3
- Taal
- Nederlands
- Coördinator
- E.B. Mulder
- Werkvormen
-
- Hoorcollege
- Practicum / Training
- Werkcollege
- Toetsen
-
- Aanwezigheid (voorwaardelijk) - Aanwezigheid
- Innovatieleer - Assessment
Leeruitkomsten
De student begrijpt de theorie innoveren in relatie tot organisatieleer en kan hier uitleg aan geven in de context van zorg en welzijn.
Competentieniveau: gevorderd
Competentieniveau: gevorderd
Inhoud
In het tweede blok van het tweede studiejaar van de opleiding Management in de Zorg staat Innovatief ontwerpen centraal. Op basis van de analyse die het onderzoek in het vorige blok heeft opgeleverd, wordt nu ontwikkelingsgericht onderzoek uitgevoerd om de oplossingsrichtingen te onderzoeken en een keuze te maken.
De centrale vraag die in dit blok gesteld wordt, is: hoe creƫer je innovatieve mogelijkheden om in te spelen op de in- en externe ontwikkelingen. De opdracht is om een innovatief ontwerp te maken wat een mogelijke oplossing biedt voor de geconstateerde GAP in blok 2.1. Daarbij wordt buiten de gebaande paden getreden door innovatief te kijken naar de mogelijke oplossingen voor de geanalyseerde uitdagingen. De gekozen oplossing of aanpak is onderwerp voor het blok 2.3 veranderen.
De centrale vraag die in dit blok gesteld wordt, is: hoe creƫer je innovatieve mogelijkheden om in te spelen op de in- en externe ontwikkelingen. De opdracht is om een innovatief ontwerp te maken wat een mogelijke oplossing biedt voor de geconstateerde GAP in blok 2.1. Daarbij wordt buiten de gebaande paden getreden door innovatief te kijken naar de mogelijke oplossingen voor de geanalyseerde uitdagingen. De gekozen oplossing of aanpak is onderwerp voor het blok 2.3 veranderen.
Opgenomen in opleiding(en)
School(s)
- Academie voor Gezondheidsstudies