Vak: Its a wicked world 2 credits: 5

Vakcode
MIVB20IWW2
Naam
Its a wicked world 2
Studiejaar
2021-2022
ECTS credits
5
Taal
Nederlands
Coördinator
E.B. Mulder
Werkvormen
  • Simulatie
Toetsen
  • Aanwezigheid - Aanwezigheid
  • Actieve participatie - Actieve participatie
  • Assessment - Assessment

Leeruitkomsten

1. De student erkent de onvoorspelbaarheid en uniekheid van het wicked problem en onderkent meerdere perspectieven om hiernaar te kijken.

2. De student overbrugt verschillen in interne en externe samenwerkingsverbanden bij het onderzoeken van het wicked problem.

3. De student levert een creatieve en out-of-the box bijdrage aan het verder ontwikkelen van denkrichtingen en oplossingen voor het wicked problem.

4. De student levert een actieve bijdrage aan het hanteren van ontstane acute en minder acute situaties rondom het wicked problem waarbij het handelen congruent is aan de eigen visie op zorg en welzijn.

5. De student ontwikkelt een onderbouwing voor de te nemen stappen van een organisatie in het omgaan met het wicked problem en onderkent dat er geen goede of foute oplossingen zijn.

6. De student verantwoordt de consequenties van de door hem voorgestelde stappen in het omgaan met het wicked problem aan de organisatie, de samenwerkingspartners en de maatschappij.

Inhoud

Doel van de game is dat studenten laten zien dat ze op een actuele en complexe casus kunnen inspelen en daarin theorieën en modellen toepassen die eerder in de opleiding aan de orde zijn gekomen.
Met ‘laten zien’ wordt ook expliciet het handelen van de studenten bedoeld.Het gaat niet alleen om goed onderbouwde stukken schrijven, maar ook om het professioneel handelen in het onderzoeken van problemen, omgaan met een opdrachtgever,
stakeholders en andere interne en externe partijen, samenwerken in een team etc. Kortom, de managementgame is als een meesterproef waarin de student laat zien dat zij/ hij klaar is voor de praktijk.

Opgenomen in opleiding(en)

School(s)

  • Academie voor Gezondheidsstudies