Vak: Klantgericht organiseren in zorg en welzijn credits: 4

Vakcode
MIVP17ZVM1B
Naam
Klantgericht organiseren in zorg en welzijn
Studiejaar
2021-2022
ECTS credits
4
Taal
Nederlands
Coördinator
R. Gomersbach
Werkvormen
  • Hoorcollege
  • Opdracht
  • Werkcollege
Toetsen
  • Klantgericht organiseren in zorg en welz - Schriftelijk, organisatie ToetsCentrum
  • Verslag - Verslag

Leeruitkomsten

Na dit blok kent de student verschillende rollen die een klant heeft en begrijpt de student verschillen in de dynamiek tussen de klant en de organisatie in de profit en non-profit sector. De student begrijpt waarom klantgericht organiseren een actueel thema is binnen zorg en welzijn. 

De student weet wat klantvriendelijkheid en klanttevredenheid is en kan verschillende aspecten die hiermee samenhangen benoemen. De student beschrijft en ziet in hoe organisaties processen klantgericht kunnen organiseren. 

De student observeert bevorderende en belemmerende factoren voor gastvrijheid en klantgerichtheid in verschillende settingen. De student brengt concrete aanbevelingen uit om de klantgerichtheid te verbeteren. 


Competentieniveau: beginnend.

Inhoud

1. De student beschrijft de aspecten van klantgerichtheid en omschrijft op basis van theoretische modellen hoe organisaties de bedrijfsprocessen klantgericht kunnen inrichten. 
2. De student brengt concrete aanbevelingen uit, op basis van literatuur en observaties, om de klantgerichtheid van een (zorg- en welzijns)organisatie te verbeteren.                                                                                                                                                            3. De student werkt op projectmatige wijze samen en reflecteert op zijn handelen tijdens een project. 

Opgenomen in opleiding(en)

School(s)

  • Academie voor Gezondheidsstudies