Vak: Visieontwikkeling credits: 2
- Vakcode
- PEDA18VIO
- Naam
- Visieontwikkeling
- Studiejaar
- 2021-2022
- ECTS credits
- 2
- Taal
- Nederlands
- Coördinator
- M. Dijk
- Werkvormen
-
- Action learning
- Afstudeeropdracht
- Intervisie
- Stage, werk
- Toetsen
-
- TOETS-01 - Overige toetsing
Leeruitkomsten
De student:
1. Verwoordt de eigen visie op de maatschappelijke plaats en functie van het eigen beroep.
2. Kan de consequenties inschatten van ontwikkelingen in het vakgebied en verwoordt zijn eigen visie hierop.
3. Toont een lerende, onderzoekende en ondernemende houding en werkt continue aan het vergroten, verbreden en verdiepen van de eigen professionele ontwikkeling.
4. Formuleert een visie op de gewenste verdere ontwikkeling die hij wil doormaken en heeft plannen over hoe dit te bereiken.
1. Verwoordt de eigen visie op de maatschappelijke plaats en functie van het eigen beroep.
2. Kan de consequenties inschatten van ontwikkelingen in het vakgebied en verwoordt zijn eigen visie hierop.
3. Toont een lerende, onderzoekende en ondernemende houding en werkt continue aan het vergroten, verbreden en verdiepen van de eigen professionele ontwikkeling.
4. Formuleert een visie op de gewenste verdere ontwikkeling die hij wil doormaken en heeft plannen over hoe dit te bereiken.
Inhoud
Professionele ontwikkeling en begeleiding loopt als rode draad door iedere module. Binnen deze laatste module reflecteert de student op de eigen ontwikkeling als PEP-er vanuit de 4 rollen en hoe de student zijn/haar rol als PEP ziet binnen de eigen organisatie. Daarnaast is er aandacht voor de visie op het werken met (jonge) kinderen en welke maatschappelijke taak een voorziening van 0-12 jaar zou moeten hebben: wat betekent dit voor aspecten als ontwikkelingsstimulering, ouderbetrokkenheid en multidisciplinair samenwerken.
Opgenomen in opleiding(en)
School(s)
- Pedagogische Academie