Vak: Tutorgroep thema 1 credits: 1

Vakcode
BOVP15MDTUTOR1
Naam
Tutorgroep thema 1
Studiejaar
2022-2023
ECTS credits
1
Taal
Nederlands
Coördinator
R.G. Kox
Werkvormen
  • Hoorcollege
  • Opdracht
  • Practicum / Training
Toetsen
  • Th.1 - Tutorgroep - Overige toetsing

Leeruitkomsten

Eén van de doelen van tutor is om de student generieke (studie)vaardigheden te leren. Deze vaardigheden gaan jullie als tutorgroep leren door vakoverstijgend te werken en opdrachten, casussen en de projectopdracht te maken die betrekking hebben op de theorie- en praktijklessen. De generieke (studie)vaardigheden worden tijdens de bijeenkomsten uitgelegd door de tutor en vervolgens gaan jullie hier actief mee aan de slag.
De generieke (studie)vaardigheden die in thema 1 bij tutor aan bod komen zijn:
  • Teksten en artikelen lezen en analyseren
  • Presenteren
  • Feedback geven en ontvangen
  • Samenwerken
  • Reflecteren
Voor elke generieke (studie)vaardigheid zijn er bijpassende leerdoelen (1 á 2) opgesteld, die jullie gaan leren en die getoetst zullen worden aan de hand van handelsindicatoren.
De leerdoelen behorende bij tutor in thema 1 zijn:
  • De student kan individueel de inhoud van een Nederlands artikel analyseren en de hoofd- en bijzaken scheiden om vervolgens met een groep een samenvatting van het artikel te maken.
  • De student kan samen met medestudenten een presentatie maken die een logische opbouw heeft en goed aansluit bij de doelgroep.
  • De student kan samen met medestudenten een presentatie geven waarbij gebruik gemaakt wordt van ondersteunende hulpmiddelen.
  • De student kan gerichte feedback geven aan medestudenten.
  • De student kan met andere studenten samenwerken.
  • De student kan reflecteren op het functioneren binnen en van de groep.

Inhoud

Beoordeling:
Onvoldoende/Voldoende

Voorwaardes voor een voldoende:

Tutor levert één studiepunt op, als je voldaan hebt aan de volgende 3 punten:
  1. Actieve deelname en aanwezigheid bij alle bijeenkomsten
  2. De toegewezen opdrachten, casussen en projectopdracht zijn goed uitgevoerd
  3. Er is een constructieve bijdrage geleverd aan de projectopdracht

 

Opgenomen in opleiding(en)

School(s)

  • Instituut voor Life Science & Technology