Vak: Ondernemerschap & Innovatie credits: 10

Vakcode
BPDM21ONI1
Naam
Ondernemerschap & Innovatie
Studiejaar
2022-2023
ECTS credits
10
Taal
Nederlands
Coördinator
N.T.C. Huttenga
Werkvormen
  • Onderwijs
Toetsen
  • Kritisch Literatuuronderzoek - Opdracht
  • Poster Presentatie - Mondeling

Leeruitkomsten

  1.  De deelnemer demonstreert zijn verdiepende kennis over enerzijds ondernemerschap & innovatie en anderzijds organisatieontwerp en – verandering in zijn (theoretisch) overzichtsartikel.
  2. De deelnemer kiest binnen één van de verbredende thema’s (duurzaamheid, digitale transformatie, glocalisering) een onderwerp en diept dat onderwerp in zijn (theoretisch) overzichtsartikel uit vanuit een interdisciplinair perspectief ((marketingmanagement, financieel management, HRM, Business & ICT Management)
  3. De deelnemer toont academische schrijfvaardigheid aan middels het schrijven van een goed gestructureerd (theoretisch) overzichtsartikel.
  4. De deelnemer presenteert een poster (op basis van het overzichtsartikel) voor een interdisciplinair publiek.

Inhoud

Deze module betreft een diepgaande theoretische verkenning van het overkoepelende thema ‘Ondernemerschap en Innovatie’, als ook diverse concepten en theorieën op het snijvlak van de vier kerndisciplines (Marketing management, Financieel management, HRM, Business en ICT management) en academische schrijfvaardigheid. In carroussel vorm worden gedurende de module, workshops, gastcolleges en inspiratiesessies op de verbredende thema’s (duurzaamheid, digitale transformative en glocalisering) aangeboden. Deze worden verzorgd door prominenten binnen de vakgebieden, zowel van binnen als van buiten de Hanzehogeschool.
Naast een verbreding (lees: verbredende thema’s) vindt een verdieping plaats. Hierin is aandacht voor innovatie & ondernemerschap, organisatieontwerp & - verandering en academische schrijfvaardigheid.
 

School(s)

  • International Business School