Vak: Marketingcommunicatie en social media credits: 5

Vakcode
CEDP22MSM
Naam
Marketingcommunicatie en social media
Studiejaar
2022-2023
ECTS credits
5
Taal
Nederlands
Coördinator
E.G. Wubs
Werkvormen
  • Gastcollege
  • Hoorcollege
  • Werkcollege
Toetsen
  • Marketingcommunicatie en social media - Overige toetsing

Leeruitkomsten

Opleidingscompetenties:
  • KOERS BEPALEN; De CE’er zet de commerciële koers uit. Dit doet hij op basis van zijn visie, de kansen die hij in de markt ziet en het duurzame concurrentievoordeel van de organisatie waarin hij werkzaam is. Omdat hij niet in een vacuüm werkt is de CE’er een bruggenbouwer die zowel kennis als mensen verbindt.
21st-century skills:
  • Communicatief
  • Nieuwsgierigheid
Leeruitkomsten:
De student:
  • kan aan de hand van communicatiemodellen verschillende soorten doelgroepen definiëren;
  • heeft inzicht in de verschillende instrumenten van de communicatiemix en kan meetbare doelstellingen formuleren;
  • kan de communicatiestrategie opstellen van een organisatie met de bijbehorende positionering;
  • kan beschrijven hoe het medialandschap eruit ziet en beoordelen welke effecten met de diverse media kunnen worden bereikt;
  • heeft kennis van Social Media platformen, Social Media faseringsmodel, meetpunten en controlesystemen;
  • laat in een professioneel rapport zien welke consequenties de gekozen strategie van het bedrijf heeft voor de marketingmix en de socialmediastrategie en implementatie;
  • is in staat een mediakeuze te maken voor een opdrachtgever en kan daarmee in teamverband een cross-mediaal plan opstellen. Een goed gestructureerd onderzoeksrapport schrijven dat aan de eisen voldoet van correct, duidelijk en zakelijk formuleren.

Inhoud

Niveau:
Inleidend

Inhoud:
De student krijgt inzicht in de Marketingcommunicatie en Social Media.

Studiemateriaal:
Voor de meest recente informatie zie de boekenlijst op de blackboard site van CE-dt of de blackboard course.

Opgenomen in opleiding(en)

School(s)

  • Instituut voor Business, Marketing en Finance