Vak: Marketingorganisatie credits: 5

Vakcode
CEMB22MOR
Naam
Marketingorganisatie
Studiejaar
2022-2023
ECTS credits
5
Taal
Nederlands
Coördinator
H.J. Pijbes
Werkvormen
  • Hoorcollege
Toetsen
  • Marketingorganisatie - Overige toetsing

Leeruitkomsten

Opleidingscompetenties:
  • KOERS BEPALEN; De CE’er zet de commerciële koers uit. Dit doet hij op basis van zijn visie, de kansen die hij in de markt ziet en het duurzame concurrentievoordeel van de organisatie waarin hij werkzaam is. Omdat hij niet in een vacuüm werkt is de CE’er een bruggenbouwer die zowel kennis als mensen verbindt.
21st-century skills:
  • Samenwerken
  • Communicatief
  • Leiderschap
Leeruitkomsten:
  • Geven van leiding op resultaatgerichte wijze, onder begeleiding of supervisie, aan een eenvoudig bedrijfsonderdeel of project.
  • Beoordelen van strategische opties voor de nationale en/of internationale markt op basis van de analyse.
  • Formuleren van lange termijn doelen en deze vaststellen in overleg binnen de projectgroep en tijdig tussentijds toetsen op haalbaarheid.
  • Rapporteren en presenteren van de resultaten, verantwoorden van de keuze voor de methodiek en onderbouwen, ook financieel, van de aanbevelingen.

Inhoud

Niveau:
Verdiepend

Inhoud:
Geven van leiding op resultaatgerichte wijze, onder begeleiding of supervisie, aan een eenvoudig bedrijfsonderdeel of project. Beoordelen van strategische opties voor de nationale en/of internationale markt op basis van de analyse. Formuleren van lange termijn doelen en deze vaststellen in overleg binnen de projectgroep en tijdig tussentijds toetsen op haalbaarheid. Rapporteren en presenteren van de resultaten, verantwoorden van de keuze voor de methodiek en onderbouwen, ook financieel, van de aanbevelingen. In de colleges marketingorganisatie leert u de basis principes van management (interne analyse). Op basis van een analyse zal de student een audit maken van het INK model. De student presenteert en verdedigt de resultaten van het onderzoek op overtuigende wijze. De achterliggende theorie wordt getentamineerd.

Studiemateriaal:
Voor de meest recente informatie zie de boekenlijst op de blackboard site van CE-dt of de blackboard courseLiteratuur van andere vakken, verschillende publicaties op blackboard en eigen onderzoek bronnen van de student.

Opgenomen in opleiding(en)

School(s)

  • Instituut voor Business, Marketing en Finance