Vak: Internationalisering credits: 2
- Vakcode
- CEVB19INT
- Naam
- Internationalisering
- Studiejaar
- 2022-2023
- ECTS credits
- 2
- Taal
- Nederlands
- Coördinator
- B.E. Kouwenhoven
- Werkvormen
-
- Hoorcollege
- Toetsen
-
- Internationalisering - Overige toetsing
Leeruitkomsten
Opleidingscompetenties:
Na dit studieonderdeel kun je:
- KOERS BEPALEN; De CE’er zet de commerciële koers uit. Dit doet hij op basis van zijn visie, de kansen die hij in de markt ziet en het duurzame concurrentievoordeel van de organisatie waarin hij werkzaam is. Omdat hij niet in een vacuüm werkt is de CE’er een bruggenbouwer die zowel kennis als mensen verbindt.
- Samenwerken
- Commercieel bewustzijn
- Kritisch denken
Na dit studieonderdeel kun je:
- Op basis van een interne en externe analyse de meest relevante zaken bepalen tbv de internationalisering van een bedrijf.
- Op basis van de analyse onderbouwde keuzes maken mbt de landenselectie, de entreestrategie en de marketingmix in een concrete praktijksituatie.
Inhoud
Niveau:
Verdiepend
Verdiepend
Inhoud:
In dit studieonderdeel staat het internationale aspect van het marketingplanningsproces centraal. In jaar 1 ben je bezig geweest met operationele planning en uitvoering, voornamelijk op het speelveld van marketing 1.0. In jaar 2 is daar het tactische planningsniveau aan toegevoegd en hebben we naast marketing 1.0 ook marketing 2.0 (online marketing) daar aan toegevoegd. In jaar 3 gaan we het strategische niveau daaraan toevoegen en breiden we het speelveld uit. In het totale marketingplanningsproces focussen we daarbij op het maken van analyses en keuzes. Dit doen we o.a. met het studieonderdeel Internationalisering. Voorbeelden van vraagstukken die hiermee te maken hebben zijn de analyse van buitenlandse markten en hoe je deze kunt betreden en specifieke marketingkeuzes zoals adaptatie versus standaardisatie.
Studiemateriaal:
Voor de meest recente informatie zie de boekenlijst op intranet: Hanze.nl/CE of de blackboard course.
In dit studieonderdeel staat het internationale aspect van het marketingplanningsproces centraal. In jaar 1 ben je bezig geweest met operationele planning en uitvoering, voornamelijk op het speelveld van marketing 1.0. In jaar 2 is daar het tactische planningsniveau aan toegevoegd en hebben we naast marketing 1.0 ook marketing 2.0 (online marketing) daar aan toegevoegd. In jaar 3 gaan we het strategische niveau daaraan toevoegen en breiden we het speelveld uit. In het totale marketingplanningsproces focussen we daarbij op het maken van analyses en keuzes. Dit doen we o.a. met het studieonderdeel Internationalisering. Voorbeelden van vraagstukken die hiermee te maken hebben zijn de analyse van buitenlandse markten en hoe je deze kunt betreden en specifieke marketingkeuzes zoals adaptatie versus standaardisatie.
Studiemateriaal:
Voor de meest recente informatie zie de boekenlijst op intranet: Hanze.nl/CE of de blackboard course.
Opgenomen in opleiding(en)
School(s)
- Instituut voor Business, Marketing en Finance