Vak: Customer Relationship Management credits: 2
- Vakcode
- CEVB20CRM
- Naam
- Customer Relationship Management
- Studiejaar
- 2022-2023
- ECTS credits
- 2
- Taal
- Nederlands
- Coördinator
- J.A. de Vries
- Werkvormen
-
- Werkcollege
- Toetsen
-
- Individuele opdracht - Overige toetsing
- Testacties groepsopdracht - Overige toetsing
Leeruitkomsten
Opleidingscompetenties:
De student kan analyses en keuzes maken die direct betrekking hebben op de individuele klant, vanuit het oogpunt van:
- WAARDE CREËREN ; De CE’er geeft invulling aan de commerciële koers door duurzame waarde te creëren voor zowel de klant, de organisatie en de maatschappij. Dit doet hij op basis van analyse van data en onderzoek, gericht op het meten van het daadwerkelijk gedrag van de klant. Hij weet deze analyse te vertalen naar een aanpak.
- Commercieel bewustzijn
- Nieuwsgierigheid
- Kritisch denken
De student kan analyses en keuzes maken die direct betrekking hebben op de individuele klant, vanuit het oogpunt van:
- Klantwaarde
- Klantbeleving
- Klantdata
- Klantmanagement
- Aansturing van CRM processen
Inhoud
Niveau:
Verdiepend
Inhoud:
Verdiepend
Inhoud:
In dit studieonderdeel staat de Klant centraal. In het totale marketingplanningsproces focussen we daarbij op het maken van analyses en keuzes t.a.v. die elementen die direct betrekking hebben op de individuele klant. We redeneren vanuit
Voor de meest recente informatie zie de boekenlijst op intranet: Hanze.nl/CE of Hanze.nl/JCA of de blackboard course.
- Klantwaarde
- Klantbeleving
- Klantdata
- Klantinzicht
- Klantmanagement
- Aansturing van CRM processen
- hoorcolleges
- diverse opdrachten vanuit een CRM database van de “Zernike bank”.
Voor de meest recente informatie zie de boekenlijst op intranet: Hanze.nl/CE of Hanze.nl/JCA of de blackboard course.
Opgenomen in opleiding(en)
School(s)
- Instituut voor Business, Marketing en Finance