Vak: Organisational Innovation & Design credits: 2

Vakcode
CEVB20DIMOID
Naam
Organisational Innovation & Design
Studiejaar
2022-2023
ECTS credits
2
Taal
Nederlands
Coördinator
J.A. de Vries
Werkvormen
  • Hoorcollege
Toetsen
  • Organisational Innovation & Design - Overige toetsing

Leeruitkomsten

Opleidingscompetenties:
  • WAARDE CREËREN ; De CE’er geeft invulling aan de commerciële koers door duurzame waarde te creëren voor zowel de klant, de organisatie en de maatschappij. Dit doet hij op basis van analyse van data en onderzoek, gericht op het meten van het daadwerkelijk gedrag van de klant. Hij weet deze analyse te vertalen naar een aanpak.
21st-century skills:
  • Commercieel bewustzijn
  • Nieuwsgierigheid
  • Kritisch denken
Leeruitkomsten:
Na de cursus zijn studenten in staat om op verschillende niveaus bedrijfsprocessen in kaart te brengen aan de hand van verschillende methoden: BPMN, SIPOC, IDEF0. Voor het analyseren van de processen weet de student gebruik te maken van de Balanced Scorecard, SErvqual, VSM en Pareto analyse. Voor het verbeteren en borgen van de processen weet de student Agile, Scrum en designthinking in te zetten.

Inhoud

Niveau:
Verdiepend
 
Inhoud:
Als Digital marketeer hebben je acties vaak direct invloed op de verkoop en leveringsprocessen in de organisatie. De aansturing van de processen in de e-business, getriggerd vanuit de digital marketing, zijn dan ook bepalend voor het succes van een marketingactie. Dit vereist korte lijnen, snelle respons en daarmee inzicht in bedrijfsprocessen.

In deze cursus maken we kennis met procesmatig denken en het beschrijven, visualiseren, analyseren en verbeteren van bedrijfsprocessen. Met als uiteindelijke doel het ontwerpen en ontwikkelen van de organisatie vanuit de bedrijfsprocessen.


Studiemateriaal:
Voor de meest recente informatie zie de boekenlijst op intranet: Hanze.nl/CE of de blackboard course.

School(s)

  • Instituut voor Business, Marketing en Finance